DUN Selangor lulus usul rawatan Anwar

DUN Selangor lulus usul rawatan Anwar
Usul berkenaan wajar diluluskan, memandangkan Anwar merupakan Penasihat Ekonomi Negeri Selangor

Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor pada Jumaat meluluskan usul mendesak kerajaan Persekutuan supaya memberikan rawatan perubatan segera kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim selaku Penasihat Ekonomi Negeri Selangor.

Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali bekata, usul berkenaan sepatutnya dipersetujui semua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor tanpa mengira ideologi politik.

“Kita perlu ketepikan ideologi politik dan melihat isu ini sebagai isu kemanusian serta hak asasi manusia,” katanya.

Mengulas lanjut, Azmin berkata, tindakan kerajaan Selangor membawa usul berkenaan ke Dewan Negeri adalah sebagai inisiatif susulan penolakkan beberapa kali oleh Dewan Rakyat untuk membahaskan isu kesihatan bekas Ketua Pembangkang itu di Parlimen.

Sementara itu, ADUN Sungai Panjang-BN Budiman Zohdi mempersol usul tersebut dibawa ke sidang DUN kerana tidak mempunyai kaitan dengan kerajaan Selangor.

“Tidak perlu bawa usul Anwar Ibrahim, kerana tidak ada orang yang pakar untuk menjawab isu tersebut, lebih baik ahli parlimen pembangkang membawa isu ini ke Parlimen,” katanya semasa sidang media di Dewan Negeri Selangor pada Jumaat.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers