Khalid Samad guna pendekatan berpolitik tidak matang

Khalid Samad guna pendekatan berpolitik tidak matang
Langkah Khalid yang membuat teguran terhadap kerajaan Selangor dengan mengguna istilah `perempuan simpanan' hanya menunjukkan kelemahannya dalam berfikir.

Sikap Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara (Amanah), Khalid Samad yang menggunakan istilah `perempuan simpanan’ untuk menegur kerajaan Selangor dianggap sebagai satu cara berpolitik kebudakan-budakan dan tidak matang.

Naib Presiden Pas, Datuk Iskandar Abdul Samad berkata, Khalid tidak menunjukkan kematangannya apabila menggunakan istilah itu untuk membuat teguran terhadap kerajaan negeri.

Beliau berkata, seteruk mana sekalipun berpolitik, istilah seperti itu tidak wajar digunakan kerana ia hanya akan membuka kelemahan tentang cara bagaimana individu berkenaan berfikir.

“Saya tak perlu komen mengenai perkara itu kerana saya nak ucap perkataan tersebut pun saya tidak tergamak.

“Jadi ia bermakna bahawa seteruk mana kita dalam politik pun tak perlulah guna istilah-istilah sedemikian sebab ia menunjukkan dari segi kematangan politik kita,” katanya.

Iskandar berkata demikian mengulas laporan sebuah portal berita baru-baru ini apabila melaporkan Khalid menegur Selangor supaya jangan ada wanita simpanan dalam pentadbiran negeri baru-baru ini.

Tambah Pesuruhjaya Pas Selangor itu lagi, pihaknya tidak pernah mengadakan perbincangan dengan DAP berhubung isu kerusi DUN yang akan ditandingi dalam pilihan raya akan datang.

Jelasnya, kenyataan Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua bahawa parti berkenaan mungkin akan bertanding di DUN Taman Templer, Lembah Jaya, Paya Jeras, Sri Serdang, Meru, Cempaka, Dusun Tua dan Tanjung Sepat itu bukanlah dengan persetujuan dengan parti Islam berkenaan.

“Pas Selangor tidak ada sebarang perbincangan kerusi dengan DAP.

“Setakat ini ia tidak ada perbincangan dan kita tetap akan mempertahankan kerusi kita,” ujarnya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers