Kesederhanaan Milymaryam


MATERIAL satin berkilat menghidupkan gaya elegan.

PEMAKAIAN tudung yang bersesuaian dengan gaya hidup wanita kontemporari dewasa ini amat dititikberatkan oleh kaum Hawa. Selain memenuhi tuntutan agama, tudung yang mempunyai corak moden dan material berkualiti tinggi turut menjadi pilihan untuk digayakan sama ada bagi tujuan ke tempat kerja, majlis keraian ataupun ketika berada di rumah.

Menyedari kepelbagaian cita rasa wanita hari ini, seorang suri rumah berasa terpanggil untuk memulakan perniagaan tudung berskala sederhana. Semuanya bermula daripada pertanyaan rakan-rakan tentang tudung yang dipakai oleh Nik Zaleha Nik Ismail ketika menghadiri beberapa majlis di rumah jirannya.

Eksklusif


WARNA tanah seperti coklat karamel ini menyuntik kesederhanaan.

Justeru, Nik Zaleha memutuskan untuk menceburkan diri dalam dunia perniagaan tudung secara serius. Di bawah label Milymaryam, ibu kepada empat cahaya mata itu mengeluarkan rekaan baharu setiap tiga atau empat bulan sekali.

Setiap rekaan juga terhad kuantiti keluarannya bagi memberikan nilai e?ksklusif kepada pemilik. Sebelum ini, tudung Milymaryam banyak menampilkan corak abstrak dan elemen kulit haiwan seperti harimau bintang.

Demi memastikan rekaannya selari dengan trend semasa, Nik Zaleha sendiri mencari rujukan dan melakukan penyelidikan berkaitan rekaan, material dan trend Muslimah terkini.

Bagi memenuhi permintaan pe?langgan, Milymaryam juga menerima tempahan berdasarkan rekaan dan corak tersendiri untuk mereka yang mahu bergaya ke majlis seperti resepsi perkahwinan, khatam al-Quran, berzanji dan sebagainya.

?Antara koleksi istimewa Milymaryam ialah tudung dengan taburan batu Swarovski dan kristal. Secara keseluruhannya, setiap rekaan Milymaryam sesuai digayakan oleh semua wanita daripada peringkat umur berbeza. Diharapkan ia dapat memenuhi cita rasa wanita sama ada mereka merupakan suri rumah, pelajar atau wanita ber?kerjaya,? jelas Nik Zaleha.

Koleksi


TUDUNG rona ungu lembayung ini sesuai dipadankan bersama dres labuh.

Empat koleksi yang ditawarkan ?Milymaryam terdiri daripada selendang renda, tudung hajjah glitter, selendang kapas Itali dan tudung separa bulan (halfmoon) Amily. Selendang renda Milymaryam disediakan dalam lima variasi warna menarik bersama kemewahan renda yang dijahit rapi dan kemas. Tudung bersengkuap lembut dan menutup dagu pada hajjah glitter pula memberikan keselesaan dan menambah seri penampilan anda.

Selendang kapas Itali bersama lima corak menawan juga istimewa kerana ia boleh disesuaikan mengikut pelbagai gaya. Penggunaan material lembut dan sejuk pada tudung ini turut memberi keselesaan berpanjangan kepada anda. Mereka yang gemarkan gaya elegan boleh memilih tudung bersengkuap Amily. Menerusi 10 pilihan warna yang cantik, tudung ini diperinci bersama batu Swarovski bagi memberi kilauan indah, sekali gus menyuntik keyakinan si pemakai.

?Saya memang suka menggayakan tudung dengan pelbagai kaedah dan corak. Walaupun tidak mempunyai asas tentang fesyen Muslimah, namun bersandarkan pemerhatian dan pembacaan saya tentang dunia fesyen hari ini, saya mampu memilih tudung untuk dipakai secara harian,? kongsi Nik Zaleha. ? ALIF ABU BAKAR


View the original article here

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers