Butik keenam Fareeda di LTSAAS


ORANG ramai berpusu-pusu di hadapan Butik Fareeda di LTSAAS, Subang Jaya, Selangor seawal 8 pagi, baru-baru ini.

ORANG ramai mula berpusu-pusu mengambil nombor giliran sebaik sahaja pintu butik cawangan baharu Fareeda House of Scarf (Fareeda) dibuka pada pukul 9 pagi di Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah (LTSAAS), Subang Jaya, Selangor. Sehingga pukul 11 pagi, nombor giliran yang dikeluarkan mencecah 300 dengan kapasiti penjualan dihadkan untuk 700 orang pelanggan pada hari pembukaan butik itu pada 1 November lalu.

Pelanggan yang menunjukkan pas penerbangan diberi keutamaan bagi memastikan individu tersebut mempunyai masa yang cukup untuk memilih dan membeli tudung Fareeda yang diidamkan.

Menurut pelanggan yang berjaya mendapatkan nombor giliran pertama, Nur Ziela Fara Hanis Burhan, 25, dia mula menunggu untuk pembukaan butik tersebut sejak pukul 8 malam pada hari sebelumnya.

?Saya dan beberapa teman yang lain bertolak ke sini selepas Maghrib dan kami tidur di kawasan legar di lapangan ini sehingga butik Fareeda dibuka pada keesokan harinya.

?Saya sememangnya merupakan peminat setia tudung jenama Fareeda dan mempunyai lebih 200 koleksi peribadi. Saya gemar menggayakan tudung Fareeda kerana rekaan menarik dan kemasan jahitan yang selesa ketika dipakai,? jelasnya yang tinggal di Bangi, Selangor.

Nur Ziela tidak melepaskan peluang merebut tawaran harga istimewa sempena pembukaan butik baharu dan membelanjakan kira-kira RM1,000 untuk lima helai tudung.

Tudung Fareeda pada hari pembukaan itu ditawarkan pada harga istimewa iaitu dari RM120 hingga RM200 sehelai.

Potensi

Pengarah Fareeda Global Resources Sdn. Bhd., Mawar Abdul Karim berkata, cawangan terbaharu itu merupakan rangkaian Butik Fareeda yang keenam selepas enam tahun jenama tersebut diberi kepercayaan dalam pasaran tempatan dan antarabangsa.

?Butik Fareeda ini merupakan yang pertama dibuka di lapangan terbang. Lokasi ini dipilih setelah melihat potensi kuasa beli yang hebat dalam kalangan pengguna perkhidmatan pengangkutan udara.

?Selain itu, kami berharap pembukaan Butik Fareeda di sini memudahkan peminat tudung kami dari kawasan luar bandar yang menaiki kapal terbang membeli tudung kegemaran mereka tanpa perlu mengunjungi cawangan lain di pusat bandar,? ujarnya.

Tambahnya, Fareeda dijangka membuka satu lagi rangkaian di pusat beli-belah Alamanda, Putrajaya pada bulan depan dan berkembang ke Brunei dalam tempoh dua tahun lagi.

Mengulas lanjut, Mawar memberitahu, butik baharu itu menyasarkan penjualan tiga paten popular Fareeda iaitu Aisya, Nour Sara dan Nour Sofea.

Tudung Fareeda menawarkan enam corak terbaharu untuk paten Aisya, Nour Sara (15 corak) dan Nour Sofea (35 corak).

?Setiap corak terhad untuk 100 helai tudung sahaja.

?Antara corak tersebut ialah bentuk hati, bunga-bungaan dan harimau bintang,? jelas Mawar.


View the original article here

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers