Zara Zya Enggan Diamkan Diri, Tak Mahu Dilupakan

Zara Zya Enggan Diamkan Diri, Tak Mahu Dilupakan

Zara Zya Enggan Diamkan Diri, Tak Mahu Dilupakan

Mula dikenali menerusi drama bersiri adaptasi novel tulisan Aliesha Kirana, 'Love You Mr. Arrrogant'(LYMA), nama Zara Zya mula meniti bibir peminat. Biarpun drama tersebut sudah pun tamat dua bulan yang lalu, impak drama itu masih kuat dan diperkatakan sehingga kini.

Walaupun tanpa sebarang produk baru yang menghiasi kaca televisyen buat masa ini, Zara seringkali diundang untuk mengadakan sesi fotografi bersama majalah dan akhbar tempatan. GUA bertanyakan Zara mengenai publisiti berterusan yang dia kecapi walaupun tanpa sebarang produk baru.

"Sebenarnya, saya baru sahaja selesai menjalani penggambaran telemovie untuk siaran TV9, 'Bila Joyah Goyah' bersama Jasmin Hamid, Kazar Saisi, Dottie dan ramai lagi. Tetapi telemovie tersebut belum lagi ditayangkan. Mengenai publisti yang saya terima selepas LYMA, saya rasa gembira dengan perkara tersebut. Saya rasa dihargai dan orang lain boleh menerima saya melalui cerita tersebut. Jadi saya berterima kasih kepada semua tenaga produksi drama LYMA," ujar gadis kelahiran Perak ini.

"Walau bagaimanapun, saya tak nak orang hanya mengingati saya daripada satu produk sahaja. Saya tak mahu berdiam lama sangat, takut orang lupa. Jadi, jika saya keluar dengan produk lain selepas ini, saya mahu orang ingat saya melalui cerita yang seterusnya pula. Tapi buat masa sekarang, saya ingin berehat sebentar sebelum membawakan karakter lain," tutur Zara lagi.

Ujar gadis genit itu, buat masa sekarang, dia hanya fokus kepada undangan fotografi, menghadiri majlis serta acara hiburan dan akan bercuti bersama keluarga sebelum memulakan kembali kepada aktiviti seninya pada Januari hadapan. Jelas Zara, sudah ada beberapa tawaran drama untuknya tetapi semuanya masih dalam proses perbincangan.

Bantu Mangsa Banjir

Dalam perkembangan lain, pelakon ini juga melibatkan diri dengan kerja-kerja amal bagi membantu mereka yang memerlukan. Pada Ahad, Zara bersama kelab peminatnya,'Love Zara Zya FC' (LZZFC) sempat meluangkan masa membeli-belah barang-barang keperluan untuk mangsa-mangsa banjir yang melanda beberapa tempat di negara ini. 

"Ini acara pertama yang dianjurkan oleh LZZFC. Sesetengah tempat di negara kita dilanda banjir, jadi saya sendiri rasa ingin memberikan sumbangan. Lagipun, saya kini sudah ada kelab peminat, jadi saya keluar bersama-sama dengan mereka. Selain beramal dan membantu golongan yang memerlukan, saya boleh mengeratkan lagi hubungan dengan peminat-peminat yang sentiasa memberi sokongan," tutur pelakon drama bersiri 'Puteri Malam' ini.

Zara Zya Enggan Diamkan Diri, Tak Mahu Dilupakan



Zara Zya Enggan Diamkan Diri, Tak Mahu Dilupakan

"Saya lakukan perkara ini bersama LZZFC. Lebih kurang RM2000 dikumpul untuk kami membeli semua barang yang diperlukan. Bajet untuk merealisasikan acara ini bukan hanya daripada saya, tetapi dana turut dikumpul oleh ahli LZZFC dan ahli keluarga saya sendiri. Peminat-peminat saya datang sendiri ke sini untuk membeli keperluan mangsa banjir, malahan keluarga saya datang dari Shah Alam untuk sama-sama membantu," ujar Zara berkongsi cerita.



Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers