iamNEETA Nafi Tumpang Nama Najwa Latif

iamNEETA Nafi Tumpang Nama Najwa Latif

iamNEETA Nafi Tumpang Nama Najwa Latif

Kumpulan muzik yang sedang meningkat naik dengan lagu ‘Terima Kasih’, iamNEETA menafikan dakwaan yang mengatakan mereka menumpang nama dan populariti penyanyi Najwa Latif. Single terbaru Iamneeta, ‘Kau Pergi Jua’ menyaksikan mereka berkolaborasi bersama Najwa.

“Kami rasakan perkara ini tidak benar. Kami berada di bawah satu label yang sama iaitu NAR Records, jadi senang untuk kami berkolaborasi dalam lagu ‘Kau Pergi Jua’. Lagu tersebut merupakan single keempat kami. Kalau betul kami ingin menumpang nama dan populariti Najwa, kami sudah bekerjasama dengan Najwa semenjak single pertama lagi. Kami percaya yang kami mempunyai kelompok pengikut tersendiri,” jelas Neeta Manishaa selaku vokalis iamNEETA mengenai perkara ini.

Selain Neeta Manishaa, kumpulan ini dianggotai oleh dua orang jejaka iaitu Anas Zakwan Azhar dan Patrick Anohada. Sebagai pendatang baru dalam industri muzik tanah air, mereka tidak mengharapkan untuk meraih populariti dalam bidang ini.

“Bakat kami dikesan menerusi YouTube. Kami mula menyanyikan lagu-lagu ‘cover version’ seperti lagu ‘Rolling in The Deep’ oleh Adele, ‘Jar of Hearts’ oleh Christina Perri dan banyak lagi. Sebagai sebuah band, kami enggan diklasifikasikan sebagai sebuah kumpulan muzik yang dikenali menerusi satu genre sahaja, tetapi kami ingin mencuba untuk menyampaikan muzik menerusi cara kami,” jelas Anas pula.
iamNEETA Nafi Tumpang Nama Najwa Latif
iamNEETA Nafi Tumpang Nama Najwa Latif

Single terbaru mereka bersama Najwa mula mendapat perhatian stesen radio tempatan. Jelas Patrick, semua lagu yang akan dimuatkan dalam album mereka telah pun disiapkan dan album penuh mereka bakal dikeluarkan pada bulan Februari hadapan.

“Semua lagu Iamneeta saya cipta sendiri melodi dan liriknya. Kami keluarkan single satu persatu sebelum kami tampil dengan album penuh. Seterusnya, single kami berjudul ‘Jatuh Cinta’ dan single itu berentak balada,” tutur Patrick pula.

Kumpulan iamNEETA bakal memeriahkan Eco Fest 2013 yang bakal diadakan pada hari Sabtu, 28 Disember 2013 di Padang Awam Janda Baik, Bentong, Pahang. Acara yang dianjurkan oleh StesenSeni dengan kerjasama Ultra FM dan Riwayat Records ini akan dimeriahkan oleh Najwa Latif, Altimet, Awi Rafael, Nitrus dan ramai lagi.

“Sebelum ini kami pernah terlibat dengan beberapa aktiviti gig anjuran StesenSeni di Johor, Melaka dan Pulau Pinang. Jika sebelum ini hanya ada gig, kini StesenSeni makin membesar dengan menganjurkan acara seperti Eco Fest 2013. Kami berbesar hati dapat menyertai band terkemuka yang lain dalam melakukan persembahan sempena festival ini,” jelas Neeta lagi.






Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers