Maya Karin Akui Bercinta Jarak Jauh Dengan ...?

Teks oleh Syafiqah Jalal

KUALA LUMPUR, 4 JUN 2013: Pelakon dan penyanyi, Maya Karin, 33, akhirnya akui dia kini sedang dalam proses mengenali hati budi seorang jejaka. Namun, Maya Karin berkata disebabkan mereka menjalinkan hubungan jarak jauh, dia kini tidak tergesa untuk menjalinkan hubungan yang serius dengan jejaka berkenaan.

"Sebenarnya saya memang ada mengenali seseorang tetapi dia kini berada jauh daripada saya dan jarak kami beribu-ribu kilometer. Jadi saya tidak mahu menaruh harapan yang tinggi pada hubungan kami. Kalau jadi, jadilah tapi kalau tidak tak mengapa. Saya hanya go with the flow.

Malaysia, Hiburan, Artis Malaysia, Selebriti, Maya karin, akui, Bercinta, jarak, Jauh, Dengan


"Lagipun di usia begini saya tak sangka rezeki lebih banyak dlimpahkan kepada saya berbanding di usia 20-an dahulu, jadi saya perlu bekerja kuat dan tidak melepaskan peluang yang ada daripada memikirkan soal cinta," katanya kepada murai.com.my yang belum bersedia mendedahkan identity jejaka tersebut.

Maya ditemui ketika pelancaran single terbaru berjudul Bintang Syurga yang mana majlis itu sekaligus mengumumkannya sebagai artis baru dibawah pengurusan syarikat Warner Muzik Malaysia.

Menurut Maya lagi, selama tiga setengah tahun menjalani kehidupan sebagai wanita solo, dia akui telah beberapa kali cuba mengenali ramai lelaki untuk dijadikan teman, namun akhirnya gagal.

"Saya solo sudah 3 setengah tahun dan dalam masa itu sudah tentu saya ada keluar dan berkenalan dengan beberapa lelaki tetapi hampa kerana hubungan kami tidak dapat kekal lama dan akhirnya berpisah.

"Ketika keluar dating itu sudah tentu saya sudah punya simpan rasa suka tetapi bila hubungan itu tidak menjadi dan kami terpaksa berpisah, saya masih ada rasa rindu kepada mereka. Tapi nak buat bagaimana sudah tiada jodoh," luahnya lagi.

Maya memberitahu perasaan putus cinta itu dikongsi di dalam single terbarunya ciptaan Omar K dan Audi Mok berjudul Bintang Syurga.

"Saya dan pencipta lagu Bintang Syurga iaitu Omar K banyak berkomunikasi kerana sebagai composer dia mahu lagu yang dicipta itu dekat dengan perasaan saya kini. Namun lagu ini bukanlah 100 peratus mengenai diri saya dan ianya adalah perasaan normal setiap wanita apabila cinta mereka tidak menjadi atau putus cinta. Namun ada mesej yang positif supaya mereka tidak terlalu down ketika putus cinta," jelasnya lagi.

Selain single, muzik video Bintang Syugra turut dilancarkan di majlis pelancaran tersebut yang berlangsung di Palace of The Golden Horses pada petang semalam.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers