Bancuhan Air Izzue Islam Buat Awin Jatuh Cinta

Teks oleh Haswari Ali
Email: ayie@astro.com.my

Foto oleh Cipotredz

KUALA LUMPUR, 3 JUN 2013: Jika enam tahun lalu Izzue Islam dan pasangannya Awin Nurin telah dipertemukan ketika anggota kumpulan Forteen itu hanya bekerja sebagai pembancuh air dan tukang masak di sebuah kedai makan.

Bagaimanapun semalam, mereka telah disatukan pada majlis penuh indah yang dilaksanakan sempena tarikh kelahiran ke 24 penyanyi kacak berkenaan.

Malaysia, Hiburan, Artis Malaysia, Selebriti, Bancuhan, Air, izzue Islam, Buat, Awin, Jatuh, Cinta


Sedar cinta yang bersemi antara mereka berdua telah tersemai sejak sekian lama, Izzue Islam akur sudah tiba masanya untuk dia menamatkan zaman bujangnya dengan satu-satunya wanita yang telah banyak mendorong kejayaannya sehingga hari ini.

Bercakap kepada pihak media selepas majlis pernikahan di Dewan N'Dah Shah Alam pagi semalam, Izzue Islam berkata dia bersyukur kerana akhirnya dapat diijab kabulkan bersama wanita yang cukup istimewa dan juga merangkap sebagai pengurusnya.

"Perkahwinan ini bukanlah soal saya terhutang budi dengan Awin Nurin yang telah banyak membantu memperkenalkan diri saya dalam dalam dunia seni, tetapi ia adalah perasaan jujur yang lahir dari lubuk hati saya sendiri.

"Tambahan pula, dia telah bersama-sama dengan saya sejak saya tiada apa-apa lagi. Saya yakin dengan ketentuan Tuhan dan InsyaAllah segala perkara yang baik akan sentiasa diberkati Tuhan," katanya merendah diri.

Dengan hanya sekali lafaz, Izzue Islam telah dinikahkan oleh bapa pengantin perempuan, Waharudin Jonit dengan maskahwin berjumlah 11 dinar.

Izzue telah memberikan wang hantaran bernilai RM 11,111.11 dan menyerahkan 7 dulang hantaran kepada isterinya itu, seterusnya di balas dengan 8 dulang hantaran daripada pihak perempuan.

Mereka berdua telah mengikat tali pertunangan dalam sebuah majlis tertutup pada 1 Jun 2012 yang hanya dihadiri oleh keluarga terdekat.

Majlis persandingan kedua mempelai telah diadakan pada sebelah tengah hari iaitu pada hari dan lokasi yang sama.

Menjawab soalan pihak media, bahawa tidakkah dia risau jika terselit perasaan cemburu daripada isterinya dengan kerjayanya sebagai seorang selebriti?

Izzue Islam menjawab, dia sangat beruntung kerana isterinya itu bukanlah seorang yang cepat cemburu, terutama sekali apabila masing-masing telah mengetahui hati budi sesama sendiri selepas enam tahun berkenalan.

"Isteri saya memang bukan seorang kaki cemburu kerana daripada awal perkenalan lagi saya sudah mengenali dia.

"Lagipun dia mula mengenali saya bukan sebagai seorang pelakon tetapi sebagai seorang pembancuh air sehingga dia menjadikan saya sebagai seorang artis pada hari ini.

"Tambahan pula sekarang, dia adalah pengurus saya dan dia sudah sedia maklum kerja saya ini akan dikelilingi ramai wanita cantik.

"Bagaimanapun apa yang membuatkan saya tak sabar ialah untuk merasai masakannya kerana sejak kami berkenalan dia memang tidak pernah masak untuk saya," katanya berjenaka.

Sementara itu Awin Nurin berkata, dia sangat memahami kerjaya Izzue Islam sebagai seorang penyanyi dan juga pelakon.

Malah dia sangat gembira apabila dapat merealisasikan hajat Izzue Islam untuk menjadi seorang selebriti popular.

"Semuanya berlaku ketika saya mengendalikan agensi bakat saya sendiri dan ketika itu Izzue Islam bernaung di bawah agensi saya. Alhamdulillah ada beberapa watak tambahan yang berjaya diberikan kepadanya.

"Tak sangka pula hubungan yang terjalin sejak enam tahun lalu telah berakhir dengan perkahwinan. Saya bersyukur dengan ketentutanNYA," kata Awin Nurin yang juga berkhidmat sebagai eksekutif di Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers