Pencarian Penyampai Pi Mai FM Pulau Pinang Berakhir

PULAU PINANG, 4 JUN 2013: Pencarian Penyampai Pi Mai FM Pulau Pinang telah pun berakhir selepas pemenang diumumkan ketika Konsert Pencarian Penyampai Pi Mai FM Pulau Pinang berlangsung di Prangin Mall, di sini, pada 1 Jun lalu.

Seramai 10 finalis telah diundang ke konsert tersebut sebelum mengumumkan Mohammed Shahril Baba Jan sebagai juara, Mohd Suhaimi Mohd Hashim sebagai naib juara dan tempat ketiga dimenangi oleh Aryana Najwa Ahmad.


Malaysia, Hiburan, Artis Malaysia, Selebriti, Pencarian, Penyampai, Pi Mai FM, Pulau Pinang, Berakhir


Juara telah membawa pulang kontrak bekerja sebagai penyampai radio Pi Mai FM berserta wang tunai RM3000. Manakala naib juara membawa pulang wang sebanyak RM1500 dan tempat ketiga memenangi wang sebanyak RM600 sahaja.

Terdahulu,10 finalis telah disaring melalui sesi ujibakat yang berjaya menarik lebih dari seribu penyertaain pada April lalu di Universiti Sains Malaysia (USM) Pulau Pinang.

Pememang dipilih menerusi 30 peratus markah dari undian 'Likes' di laman rasmi Facebook Pi Mai FM bermula 18 Mei hingga 1 Jun lalu dan 70 peratus lagi adalah undian juri professional.

Pada Konsert Pencarian Penyampai Pi Mai FM itu juga penonton dan orang ramai yang hadir turut dihiburkan dengan persembahan hebat daripada penyanyi-penyanyi tempatan seperti Fourteen, Amir Jahari, Najwa Latif, Aliff Aziz, The Aliff dan kumpulan Data.

Pi Mai FM merupakan sebuah stesen radio baru berbahasa Melayu yang bersiaran di Pulau Pinang menerusi gelombang 90.2FM. Menyajikan rangkaian muzik terbaik lama dan baru selama 24 jam, Pi Mai FM dikendalikan oleh penyampai David Low serta 3 orang kumpulan Cuit Raja Lawak iaitu Mamak, Azmir dan Lie.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers