BMW Terbabas, Abon Tumpang Kereta Orang Lain


BMW, Terbabas, Abon, Tumpang, Kereta, Orang, Lain, Artis Malaysia, pelawak, Hiburan, Malaysia


MERSING, 4 FEBRUARI 2013: Pelawak dan pelakon terkenal, Abon telah mengalami kemalangan apabila kereta BMW yang dipandunya terbabas di Kilometer 13, Jalan Mersing-Endau, semalam.

Menerusi laporan Harian Metro hari ini, Abon atau nama sebenarnya Sharizan Ahmad, 53, ketika itu dalam perjalanan dari Kuantan, Pahang untuk ke Mersing bagi menghadiri majlis My Beautiful Malaysia.

Kejadian itu berlaku sekitar jam 7.20 pagi dan menurut bekas juara Maharaja Lawak Mega itu, dia ketika memandu pada kelajuan biasa kerana hujan baru berhenti dan jalan licin. Bagaimanapun, ketika membelok di satu selekoh keretanya terbabas ke kanan menyebabkannya melanggar tebing tanah dan terperosok dalam longkang.

Bagaimanapun, kejadian malang itu tidak melemahkan semangat Abon. Sebaliknya dia mengambil inisiaitif untuk menumpang orang ramai yang melalui jalan itu untuk meneruskan perjalanan ke Dataran Pulau, Mersing, semata-mata kerana enggan menghampakan peminatnya.

Abon pernah muncul sebagai juara Maharaja Lawak Mega musim pertama bersama gadingannya, Os yang membentuk kumpulan Osbon. Dalam musim kedua, Abon sekali lagi menyertai pertandingan lawak ini, kali ini bergandingan bersama Sathiya dan digelar kumpulan Sabon namun rezeki tidak memihak kepada mereka apabila tersingkir awal.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers