iskandarX Ape kebendernyer Backlink tu?

apa itu backlink. seo, apakah, Bagaimana, Bila, guna, kegunaa, macam, mana, Nak, penerangan,


Aku Berlindung Dengan Nama Allah S.W.T Daripada Godaan Syaitan Yang Direjam, Dengan Nama Allah S.W.T Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani, Aku Bersaksi Bahawa Tiada Tuhan Yang Layak Disembah Melainkan Allah S.W.T Dan Aku Bersaksi Bahawa Nabi Muhammad S.A.W Itu Pesuruh Allah S.W.T. Ada diantara sahabat yang bertanya apakah backlink, apa fungsinya dishoutbox is so is rasa is patut jawab soalan tu walaupun hanya dalam shoutbox, is nak terangkan dalam shoutbox pun nascaya blogger.com boleh deleted blog kita berdua wahai sahabat sebab link spam kerana banyak link yang dipamer dan flooding blog kita walaupun kita punya shoutbox sendiri. Tak faham? Kan kita dok chat kat shoutbox tu, nickname kita tu ada link so bila banyak2 link walaupun hanya display 10 tapi kerap masuk/update so Google Panda Dan Google Penguin akan datang scan dan akan jatuhkan hukuman pada kita.

Ok berbalik kepada topic kita ini is persembahkan penerangan ala-ala ringkas ala ala samba gitu untuk korang faham sikit apa itu backlink serta kegunaannya. is akan cuba ringkaskan dan padatkan info ini dlam entri nie sepadat2nya dan seketat2nya, yeeeehhhaaaaaaaaaaaa.

Apa itu backlink?

Backlinks, juga dikenali sebagai link masuk, link inbound, inlinks, dan pautan masuk, link masuk ke laman web atau laman web. Dalam pautan asas istilah, backlink adalah mana-mana pautan yang diterima oleh nod web (laman web, direktori, laman web, atau domain tahap tertinggi) dari nod web lain.

Link inbound asalnya penting (sebelum kemunculan enjin carian) sebagai cara utama pelayaran web, hari ini, kepentingan mereka terletak dalam pengoptimuman enjin carian (SEO). Bilangan backlinks adalah satu petunjuk populariti atau kepentingan laman web atau muka surat (sebagai contoh, ini digunakan oleh Google untuk menentukan PageRank laman web). Luar SEO, backlink laman web mungkin mempunyai kepentingan peribadi, budaya atau semantik: mereka menunjukkan yang membayar perhatian ke halaman tersebut.

Enjin carian ranking

Enjin carian sering menggunakan bilangan backlink yang mempunyai sebuah laman web sebagai salah satu faktor yang paling penting untuk menentukan bahawa laman web enjin carian kedudukan, populariti dan kepentingan. Google description sistem PageRank mereka, misalnya, nota bahawa Google menafsirkan sebuah pautan dari halaman A ke halaman B sebagai undi, oleh halaman A, untuk halaman B. [2] Pengetahuan borang ini kedudukan enjin carian telah didorong sebahagian daripada industri SEO biasanya dipanggil linkspam, di mana syarikat cuba untuk meletakkan seberapa banyak link inbound mungkin ke laman web mereka tanpa mengira konteks tapak asal.

Web sering menggunakan pelbagai teknik carian pengoptimuman enjin untuk meningkatkan bilangan backlinks menunjuk ke laman web mereka. Beberapa kaedah adalah percuma untuk digunakan oleh semua orang manakala beberapa kaedah, seperti linkbaiting, memerlukan agak sedikit perancangan dan pemasaran untuk bekerja. Sesetengah laman web tersandung apabila "linkbaiting" semulajadi; laman web yang pertama dengan berita gembira 'berita' mengenai selebriti adalah contoh yang baik itu. Apabila "linkbait" berlaku, banyak laman web akan menghubungkan kepada laman web 'perangkap' kerana terdapat maklumat sana yang kepentingan yang melampau kepada sebilangan besar orang.

Terdapat beberapa faktor yang menentukan nilai satu backlink. Backlinks dari laman berwibawa pada topik yang diberikan adalah sangat berharga. Jika kedua-dua laman web mempunyai kandungan yang menjurus ke arah topik kata kunci, backlink dianggap relevan dan dipercayai mempunyai pengaruh yang kuat ke atas kedudukan enjin carian laman web diberikan backlink. Backlink A mewakili 'undi editorial' yang baik untuk laman web yang menerima dari laman web lain pemberian. Satu lagi faktor penting adalah teks utama backlink yang. Anchor text adalah pelabelan deskriptif hiperlink kerana ia muncul di sebuah laman web.Enjin carian bots (iaitu, labah-labah, crawler, dll) memeriksa teks sauh untuk menilai bagaimana relevan dengan kandungan di sebuah laman web. Anchor text dan keselarasan kandungan laman web yang sangat wajaran dalam halaman hasil carian enjin (SERP) kedudukan laman web yang berkenaan untuk sebarang pertanyaan kata kunci yang diberikan oleh pengguna enjin carian.

Contoh Anchor Text Hyperlink: <a href="http://iskandarx-society.blogspot.com/">iskandarX Society</a>


Teknikal

Apabila HTML (Hyper Text Markup Language) telah direka, tidak ada mekanisme yang jelas dalam reka bentuk untuk menjejaki backlink dalam perisian, kerana ini dijalankan overhed tambahan logistik dan rangkaian.

Kebanyakan sistem pengurusan Kandungan termasuk ciri-ciri untuk mengesan backlink, menyediakan tapak luaran menghubungkan menghantar pemberitahuan kepada tapak target. Kebanyakan sistem wiki termasuk keupayaan menentukan apa yang muka surat menghubungkan dalaman ke laman yang diberikan, tetapi tidak mengesan pautan luar ke laman yang diberikan.

Enjin carian yang paling komersial menyediakan satu mekanisme untuk menentukan bilangan backlink yang mereka telah direkodkan ke laman web tertentu. Sebagai contoh, Google boleh diperiksa menggunakan pautan: iskandarx-society.blogspot.com untuk mencari bilangan muka surat di Web menunjuk ke http://iskandarx-society.blogspot.com/. Google hanya menunjukkan sebahagian kecil daripada bilangan pautan menunjuk ke laman web. Ia kredit backlink lebih banyak daripada ia menunjukkan bagi setiap laman web.

Ringkasan:


  1. Backlink ini adalah link web/blog kita yang berada didalam web/blog orang lain.
  2. Backlink selalunya berbentuk Dofollow Anchor Text Hyperlink
  3. Backlink berguna untuk memberitahu Enjin Carian (google/bing/yahoo/ask etc) bahawa web/blog kita tidak bersendirian, kita bergabung. ada pautan, ada hubungan, tukang rekomen.
  4. Backlink yang banyak dan berkualiti akan dikira High Quality Backlink dan web/blog kita akan dapat Rank.
  5. Pagerank dikira dengan bergantung jumlah backlink yang ada didalam web/blog kita yang sudah mempunyai PR.
  6. Backlink yang berkualiti adalah backlink yang tidak datang dari web/blog yang telah dihukum oleh Google*enjin carian), tidak memngandungi artikel unsur2 yang tidak dibenarkan oleh enjin carian, famili safe la senang cakap, backlink yang sistematik dan teratur pembuatannya iaitu bukan backlink yang sama dalam satu2 page atau entri post.


Cara nak buat backlink ialah buat anchor text hyperlink yang is tunjuk diatas tu, dan pastekan bersama2 dengan komen korang dimana2 blog yang mempunyai Pagerank. Kalau web/blog yang korang komen tu tadak pagerank sekalipun tak mengapa kerana kegunaan backlink bukan setakat untuk mendapat PR, pr adalah bukan segala-galanya didalam SEO iskandarX Stylo, tetapi backlink yang kita tanam walaupun di web/blog yang tiada pr itu akan membuatkan web/blog kita ada pautan serta boleh menjadi natural enjin carial punya sumber untuk mencari web/blog kita.

Ini table is sumbat sekali dalam entri nie untuk panduan korang mendapatkan PR yang korang idamkan, bagi is is tak brapa suka kejar PR is suka ada ranking, ada respone daripada backlinker kita, ada komentor dan ada sahabat itu yang paling penting. Buat apa ada ranking, web/blog terkenal tapi tader saper nak tegur korang, haiiii dah makan ke belum? kan? kan? betul tak is cakap?

How Many Links Required from pages with PR ->12345678910
To Attain Desired PageRank (PR) ->21011831111111
3555101183111111
4305555510118311111
51680330555551011831111
692414168033055555101183111
70.5 Million9241416803305555510118311
82.8 Million0.5 Million924141680330555551011831
915 Million2.8 Million0.5 Million92414168033055555101183
1084 Million84 Million2.8 Million0.5 Million9241416803305555510118

Ok lepasnie korang boleh check url blog yang korang nak serang dulu pr dia brapa pastu komen setiap hari, tapi ingat, sehari hanya bubuh Anchor Hyper link satu sahaja dalam setiap blog yang korang masuk komen tu ok? Kalau tidak owner web/blog tu akan marah bila dah marah paham2 la komen dengan link kena buang looo.

Cara lain backlink adalah dengan link exchnage iaitu tukar2 link dan letak dalam bloglist yang selalu ramai blogger2 Malaysia dok buat segmen tu. dan yang lain backlink ada kat shoutbox. Kalau web/blog yang platformnya jenis wordpress/ journal, korang tak payah letak Anchor text hyperlink sebab komen box dia dah ada form untuk website korang dan nickname korang ada clickable untuk ken web/blog korang balik, kalau yang kena register je baru korang letak ok? Tak faham sila komen kat bawah, biasalah is mengarang entri time2 nak tido nie hahahahahahaha. Good luck all of you.

Comments

  1. kunjungan disini.is baru faham..apa kebendanya backlink tu..info sangat berguna..terima kasih atas penjelasannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama nanti sama sama kita tanam backlink merata tempat is dah crack No Hand SEo tu hahahahahaha

      Delete
  2. wah panjang jugak penerangannya...apa2 pun nice info ni...sy dah letak dah Is punya banner tu cuma asyik terlupa nak klik..:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmm, panjang sangat ker? ader yang tak faham bagi tau is is ringkaskan balik, ahak kalau lupa klik buutton tu tak per jangan terlupa nak klik ads is sudah lerr hehehehehe

      Delete

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers