Debat perlu diteruskan demi kebenaran – Shafie Apdal

Debat perlu diteruskan demi kebenaran – Shafie Apdal
Beliau mengalu-alukan debat berkenaan kerana ia berkemungkinan akan memberi maklumat tambahan kepada rakyat yang mengambil berat isu 1MDB.

Bekas menteri kabinet, Datuk Seri Shafie Apdal menyokong debat 1MDB antara Tony Pua dan Arul Kanda diteruskan demi mencari kebenaran.

Bekas Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah itu berkata, debat yang dicadangkan pada Jumaat ini patut diteruskan tanpa sebarang syarat kerana perdebatan seperti itu perlu digalakkan.

“Kalau siasatan itu berhubung kait kebenaran apa salahnya. Kalau siasatan itu berlandaskan mencari kebenaran, itu adalah penting untuk kita,” katanya di Parlimen.

Naib Presiden UMNO itu turut menegur Speaker, Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang bertindak tidak wajar dengan meletak syarat jika mahu debat itu diteruskan.

“Saya berpandangan itu tidak wajar. Tidak harus ada syarat diletakkan pada mana-mana pihak untuk kita mencari kebenaran walaupun dia mempunyai maklumat.

“Maklumat eksklusif hanya untuk jawatankuasa PAC dan tidak sepatutnya kita meletakkan sebarang syarat untuk dia (Tony Pua) hadir ke debat tersebut. Apa yang penting adalah kita galakkan perdebatan ini dilakukan tanpa meletakkan syarat,” katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers