Piala AFC: Sultan Johor derma RM1 juta

Piala AFC: Sultan Johor derma RM1 juta
Baginda akan menderma RM1 juta kepada rumah anak yatim bagi membayar nazar manakala TMJ akan menderma seluruh masjid di Johor.

Sultan Johor, Tuanku Ibrahim ibni Almarhum Sultan Iskandar akan menderma RM1 juta kepada rumah anak yatim di negeri itu bagi membayar nazar di atas kemenangan pasukan Johor Darul Takzim (JDT) menggondol Piala AFC.

Menerusi status di Facebook, Baginda memaklumkan, Tunku Mahkota Johor, Tuanku Ismail atau TMJ juga akan menderma kepada seluruh masjid di Johor sebagai tanda kesyukuran di atas kemenangan itu.

“Tunku Mahkota Johor kata dia ada bernazar bahawa jika JDT menang, maka dia akan menderma kepada semua masjid di negeri Johor.

“Dan saya sendiri pula dah bernazar untuk menderma sebanyak RM 1 juta kepada rumah-rumah anak yatim di Johor,” tulis Baginda.

Baginda memaklumkan, satu majlis keraian akan diadakan di Dataran Bandaraya Johor Bahru untuk meraikan kemenangan JDT selepas TMJ pulang dari luar negara pada 18 November.

“InsyaAllah, piala AFC akan dipamerkan ke semua daerah di Johor supaya rakyat Johor dapat melihat piala itu. JDT adalah milik Bangsa Johor. Kesetiaan anda semua telah membawa kita ke tahap ini. Terima kasih sekali lagi atas sokongan padu dan doa dari anda semua,” tulis Baginda lagi.

Comments

  1. Bestnya..jadi rakyat johor.mcm nih lah pemimpin yg berjiwa rakyat.singgah isi tabung is

    ReplyDelete

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers