Rahman Dahlan ‘menteri lalok’ – Shahbudin

Rahman Dahlan ‘menteri lalok’ – Shahbudin
Kenyataan beliau mengenai isu tol dikatakan setaraf dengan pemikiran budak-budak lalok yang menjaga tempat meletak kenderaan di sekitar Chow Kit.

Datuk Abdul Rahman Dahlan dilabel sebagai ‘menteri lalok’ apabila mencadangkan supaya rakyat merancang perjalanan dengan bangun lebih awal untuk ke tempat jika mahu mengelak membayar tol.

Bekas Naib Ketua Pemuda UMNO Wangsa Waju, Shahbudin Husin berkata, kenyataan itu
menunjukkan tahap pemikiran menteri kabinet sama taraf dengan ‘budak-budak lalok’ yang menjaga tempat meletak kenderaan di sekitar Chow Kit.

“Kalau beginilah cara berfikir dan melayan rungutan rakyat oleh seorang menteri yang bertaraf Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN), lebih baiklah dilantik budak-budak lalok yang jaga parking di sekitar Chow Kit sebagai anggota kabinet.

“Dua kali lima dan lebih kurang saja cara berfikirnya,” katanya menerusi entri terbaharu di blognya, shahbudindotcom.blogspot.com.

Dia juga mempertikaikan kenyataan Rahman yang berkata, kerajaan menyediakan jalan alternatif kepada pengguna yang tidak mahu membayar tol.

“Adakah semua jalan bertol mempunyai jalan alternatif? Dari pusat bandar Kuala Lumpur ke Putrajaya misalnya, mana jalan alternatif tanpa tolnya,” soalnya.

Shahbudin berkata, kenyataan terbaharu Rahman mengenai isu tol itu boleh juga dianggap penghinaan kepada rakyat.

“Hakikatnya ramai warga kota yang setiap hari keluar rumah untuk ke tempat kerja sebaik saja selepas Subuh semata-mata untuk mengelakkan kesesakan, tetapi seringkali terperangkap juga kerana terlibat dengan urusan lain seperti menghantar isteri ke pejabat dan anak-anak ke sekolah.

“Soalnya, apakah menteri berkenaan mahu warga kota keluar ke tempat kerja seawal pukul tiga atau empat pagi setiap hari?,” katanya.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers