Sony Mendedahkan Slim Cyber-shot kamera HX90V Superzoom

Sony Mendedahkan Slim Cyber-shot kamera HX90V Superzoom


Ia adalah kira-kira dua tahun sejak Sony mengumumkan Superzoom kompak premium yang terakhir, yang HX50V. Itulah masa yang lama dalam pasaran kamera kompak, yang masih melihat menyegarkan tahunan bagi kebanyakan model.

Tetapi ia kelihatan seperti perkara-perkara yang baik hanya akan datang kepada orang-orang yang menunggu, sebagai HX90V yang baru diumumkan mempunyai senarai yang kukuh spesifikasi.

Sony mengatakan bahawa itu kamera slimmest yang anda boleh mendapatkan dengan kanta 30x, tetapi kemenangan yang turun kepada beberapa persepuluh inci-pesaing seperti Panasonic ZS50 $ 397,99 di Buydig.com dan Canon SX710 HS £ 299,99 di PC World mudah slaid ke dalam poket, dan HX90V yang akan juga.

Seperti ZS50 itu, Sony baru termasuk pop-up OLED EVF. Ia adalah sama dalam bentuk dan fungsi dengan yang digunakan oleh premium Sony RX100 III $ 798,00 di Amazon, tetapi ia sedikit lebih kecil. Ia harus menjadi agak tajam, walaupun, terima kasih kepada 638k dot resolusi-we'll pasti apabila kita mendapatkan satu dalam untuk semakan.

Sensor imej adalah saiz 1 / 2.3-inci standard yang anda dapati dalam kebanyakan kompak, dan ia benar-benar mempunyai resolusi yang sedikit kurang daripada sensor 20 megapiksel digunakan dalam HX50V. Sony menggunakan 18.2 megapiksel cip Exmor R CMOS kali ini.

Kanta 30x mempunyai penjenamaan-Zeiss Vario yang Sonnar-T * merangkumi 24-720mm (sepenuh kerangka setara) jarak zoom dengan pembolehubah f / 3,5-6,4 bukaan. Kanta ini stabil menggunakan sistem 5-paksi, yang akan membantu anda mendapatkan gambar yang tajam pada telefoto panjang fokus.

Kualiti video mendahului keluar di 1080p60, tetapi boleh dirakam dalam format bitrate XAVC S yang tinggi jika anda menggunakan kad memori pantas; AVCHD dan MP4 juga disokong. The HX90V hanya menyokong format JPG untuk pegun-tidak ada sokongan menembak mentah, yang menjadi lebih biasa di kompak. Paparan belakang adalah LCD 921k-dot yang lambungan ke hadapan untuk selfies, dan Wi-Fi dan GPS dibina di supaya anda boleh memindahkan imej ke telefon anda dan secara automatik merekodkan koordinat lokasi dari mana gambar ditangkap.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers