Kejutan besar: Comcast Astroturfing untuk TWC Penggabungan

Kejutan besar: Comcast Astroturfing untuk TWC Penggabungan

Comcast mengambil halaman dari AT & T dalam buku bala membunuh kumpulan komuniti akan memberi subsidi untuk menyokong penggabungannya dengan Time Warner Cable. Tetapi mari kita ingat: apabila AT & T lakukan ini untuk cuba pam sehingga penggabungannya dengan T-Mobile, ia gagal.

Jadi di sini datang 'turfers. Sebagai New York Times melaporkan Ahad, sesuatu yang dinamakan "Buah Pala Big Brothers" kata "Comcast telah penyokong kuat agensi kami dan kerja-kerja yang kita lakukan" manakala Dan Marino Yayasan mengatakan "Comcast menonjol dalam komitmennya untuk membantu mereka dengan keperluan khas. " Perhatikan bahawa mereka tidak mengatakan bahawa Comcast akan menawarkan TV yang lebih baik atau Internet perkhidmatan hanya bahawa ia mengedarkan pemberian amal yang bebas.

Comcast kini berjuang sesuatu yang lebih kuat daripada hujah yang jelas terhadap AT & T / T-Mobile, iaitu kira-kira membunuh pesaing dalam pasaran yang kompetitif sopan. Kabel Internet dan pasaran sudah jadi tidak kompetitif bahawa penggabungan Comcast dengan Time Warner Cable tidak akan menyebabkan ramai individu kehilangan pilihan. Tetapi Amerika hanya bosan dengan penyatuan. Kami bosan dengan semua syarikat penerbangan kami bergabung menjadi empat behemoths supaya mereka tidak menurunkan kadar tambang apabila harga minyak turun. Kami mendapat bosan dengan Verizon dan AT & T gobbling sehingga syarikat pembawa tanpa wayar yang lebih kecil, jadi kita menarik garis di T-Mobile. Kami mahu lebih ramai peserta, tidak kurang.

Yang paling baru-baru ini 200 komen dalam pangkalan data FCC, 52 daripada mereka kelihatan datang daripada individu manusia sebenar. Hanya satu daripada orang-orang 52 adalah pro-penggabungan, dan itu daripada seorang lelaki yang sedih kerana Comcast dan Time Warner Cable telah bersetuju untuk tidak bertanding di kawasan metro dan supaya dia tidak boleh mendapatkan akses internet kelajuan tinggi.

Apa yang lebih menakjubkan di sini adalah bahawa bandar-bandar, negeri, dan kumpulan-kumpulan masyarakat yang anda akan berfikir akan menjadi teliti Astroturfed-dan ialah, oleh AT & T-ragu-ragu di sini, terlalu. New York City dihantar dalam satu surat dengan "kebimbangan yang serius." Santa Cruz memohon syarat mengenai penggabungan itu. Kebangsaan Yayasan Hispanic Seni, salah satu organisasi di mana anda berfikir, "mengapa engkau opining pada penggabungan telekom?" juga mempunyai kebimbangan yang serius (kebanyakannya sekitar Comcast menolak Telemundo lebih bersaing penawaran kandungan.)

Mari kita mendengar orang yang bercakap kepada FCC. Marc Freshley: "Membenarkan penggabungan antara kedua-dua syarikat akan berbuat apa-apa untuk pengguna tetapi menaikkan harga kami dan membenarkan gergasi untuk mempunyai lebih banyak kuasa ke atas pengguna." Richard Moore: ".. Ia telah pengalaman saya bahawa apabila syarikat-syarikat media terlalu besar, perkhidmatan mengalami Lihat sahaja behemoths dalam perniagaan penyiaran radio" Laura Yingling: "Lebih banyak suara-suara tidak kurang."

Lebih banyak suara-suara tidak kurang. Itulah apa yang kita mahu. Lebih banyak suara, lebih banyak pilihan.

Kita Perlu Pertandingan. Penggabungan ini Tidak Bawa Ia.
Jika pasaran yang kompetitif telah benar-benar bekerja, tidak akan ada gelombang besar ini terhadap penggabungan ini. Tetapi sebagai Gizmodo melaporkan beberapa bulan yang lalu, Verizon mengungguli keluar pada yang meliputi 12 peratus daripada jumlah penduduk dengan FiOS. Ya, Google sedang membina serat, tetapi perlahan-lahan.

Dengar, saya rasa ia juga. Seperti yang saya telah menceritakan sebelum ini, saya hanya mempunyai satu pilihan untuk internet kelajuan tinggi di rumah saya: Time Warner Cable. Baru-baru ini, kabel saya sudah memotong setiap dua minggu atau lebih untuk dua bulan lepas. Ia flickered dalam dan di luar malam tadi. Setiap kali, Time Warner Cable telah entah bagaimana tetap ia dari jauh, dan kemudian ia berlaku sekali lagi. Dalam pasaran sebenar, saya cuba pembekal lain untuk melihat jika ia ditawarkan perkhidmatan yang lebih baik. Tetapi tidak ada pembekal lain yang menawarkan kelajuan yang setanding dan jumlah data. Tiada persaingan. Tidak ada alternatif.

Salah satu berbayar untuk turfers Comcast ', Greater Philadelphia Hispanic Dewan Perniagaan, terserempak justifikasi bahawa kekalahan itu sendiri. "Syarikat ini adalah pembekal jalur lebar yang tahu pelanggan akan meninggalkan jika syarikat itu disekat atau akses kepada kandungan dalam talian yang dikawal," ia berkata. Untuk mana, betul-betul? DSL lebih perlahan? Betul-betul dihadkan LTE? Hadapi itu, syarikat-syarikat kabel Amerika mempunyai lebih setong, dan orang sakit itu. Menurut Times, Greater Philadelphia Hispanic Dewan Perniagaan "menerima $ 95,000 dari Comcast dalam tempoh tiga tahun yang lalu."

Mungkin ada sebuah dunia di mana penggabungan Comcast / TWC akan masuk akal. Itu akan menjadi dunia di mana kebanyakan rakyat Amerika mempunyai akses kepada beberapa pilihan berpuasa Internet, di mana ada pasaran yang kompetitif vibrantly pergi ke rumah-rumah, dan di mana Comcast dan Time Warner Cable perlu bersatu untuk menghadapi pesaing yang sukar mereka. Kita tidak hidup dalam dunia itu. Dan mudah-mudahan, FCC akan melihat masa lalu pembimbing sorak subsidi Comcast dan melihat bahawa.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers