Kenapa Kita Perlu Intel Compute Stick?

Kenapa Kita Perlu Intel Compute Stick?


Apa yang anda lakukan dengan PC pada sebatang kayu? Saya tidak tahu, tetapi saya fikir kita akan mengetahui benar-benar tidak lama lagi.

Intel Compute Stick menyala pra-perintah hari ini, menyampaikan PC Windows 8.1-serasi sepenuhnya pada kayu HDMI untuk $ 150. Ia mempunyai pemproses Intel, 32GB penyimpanan, Bluetooth, Wi-Fi, dan port USB, dan ia hanya boleh dimasukkan ke dalam mana-mana skrin dan mengubahnya menjadi PC. Sejuk, kan? Ia adalah sebahagian daripada revolusi baru dalam pengkomputeran yang bakal menukarkan setiap skrin ke dalam komputer. Kami mudah tidak pasti mengapa.

The pengiraan Stick menjadi hak yang ada selepas Google mengumumkan Chromebit, yang melakukan perkara yang sama tetapi dengan Chrome OS. Dan menggelegak di bawah produk pengguna jas hujan, untuk seketika, telah menjadi seluruh dunia separa berfungsi batang Android-powered, biasanya dengan pemproses Rockchip murah.

Kategori keseluruhan adalah sedikit kesan sampingan, yang kalah daripada perkembangan teknologi telefon pintar. Semua bahagian di sini adalah bahagian telefon pintar. Syarikat-syarikat yang baru sahaja dikeluarkan radio selular, dan mereka dengan keperluan untuk menangani menjengkelkan, menguasai syarikat-syarikat telefon mudah alih dan pengawal selia persekutuan.

Kami Pertempuran Undang-undang yang ...
Cabaran yang paling jelas bahawa produk-produk ini cuba untuk menyelesaikan adalah orang yang mahu kandungan Internet lanjut mengenai TV mereka. Kami ingin strim semua itu barangan yang kita tahu di luar sana, dan dengan itu dapat membebaskan diri dari terlalu mahal berkas TV kabel. Antara muka TV pintar adalah seksa yang besar, dan banyak kandungan dihadkan dari streaming di TV kerana sekatan pelesenan tidak boleh difahami bahawa tiada maknanya untuk manusia normal. Jadi kayu PC, intitially, akan menjadi cara untuk orang ramai untuk menonton apa yang mereka mahu menonton di TV.

Ada satu kelebihan untuk mempunyai PC penuh walaupun ada, dengan cara itu. Roku, Amazon, dan macam mereka semua masih mendaftar untuk jejaring sengsara perjanjian pelesenan, yang bermakna bahawa anda boleh menonton perkara pada komputer riba anda tetapi kadang-kadang tidak pada PC. Hooking sehingga PC ke TV anda membolehkan anda mendapatkan sekitar semua karut itu.

Malangnya, sebaik sahaja anda mula cuba untuk menyelesaikan masalah itu, anda mendapat sedikit musuh yang kuat. Studio-studio TV, syarikat kabel, dan pemilik kandungan tidak mahu anda melanggar undang-undang mereka, tidak masuk akal kerana mereka mungkin kelihatan. Individu biasanya boleh hidup di kawasan-kawasan kelabu streaming apa yang tidak dibenarkan secara rasmi, tetapi tidak secara rasmi dilarang, tetapi mana-mana syarikat sebenar yang cuba untuk meningkatkan akses kepada kandungan tanpa memotong pemain sedia ada dalam akan mendapatkan menampar ke bawah.

Yang membawa kepada masalah yang kedua. PC teater rumah dan kayu TV Android-powered telah wujud selama bertahun-tahun, tetapi mereka tidak pernah rosak melalui arus perdana kerana persediaan dan antara muka mereka hanya tidak cukup mudah untuk pengguna bukan teknikal. Ini kerana pemaju profesional malu untuk bekerja pada masalah ini kerana takut mendapat disaman oleh syarikat kandungan. Yang meninggalkan pembangunan untuk penggodam individu dan projek-projek sumber terbuka, yang tidak diketahui untuk mewujudkan antara muka yang bukan teknikal benar-benar boleh menikmati.

A PC pada setiap Billboard
Jadi mari kita lihat kegunaan lain. Kayu boleh melakukan kerja yang menakjubkan sebagai tanda digital untuk perniagaan, tetapi itu tidak akan mendapatkan darah pengguna mengalir. Dell dan lain-lain telah memasang kayu sebagai penyelesaian nipis-pelanggan untuk syarikat, tetapi mereka tidak mengambil kira secara besar-besaran. Sebagai komputer utama, saya tidak melihat kelebihan kayu ini lebih komputer riba murah, terutamanya selepas anda perlu membayar untuk monitor, papan kekunci, dan tetikus.



Saya suka inovasi. Tetapi selepas menonton kayu Android-powered meraba-raba untuk beberapa tahun kebelakangan ini dengan kekurangan perisian dengan mudah boleh digunakan, masalah ini adalah jelas kepada saya. Ini kayu memerlukan aplikasi pembunuh. Jika over-the-top kandungan video akan terus terikat oleh perjanjian pelesenan abad ke-20 kabel TV industri, kita akan memerlukan beberapa pemikiran benar-benar segar.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers