Neelofa Mohon Allah Kuatkan Semangat

Neelofa Mohon Allah Kuatkan Semangat


Perubahan Neelofa memang mengejutkan ramai pihak. Pada mulanya ramai yang tidak percaya dengan berita yang tersebar. Maklumlah, Neelofa atau panggilan mesranya Lofa sedang mengecapi nikmat populariti ketika ini. Bagaimanapun, kemunculannya dalam program Meletop akhirnya meyakin peminat-peminat bahawa Neelofa memang sudah mengenakan hijab.

Dalam satu kenyataannya kepada pihak media, Neelofa ada menjelaskan yang dia mengambil keputusan memakai tudung atas kerelaannya sendiri, bukan kerana desakan sesiapa. Namun, heroin 'Lemak Kampung Santan' ini enggan mendedahkan sebab sebenar dia memakai tudung.  

Neelofa Mohon Allah Kuatkan Semangat


Setelah seminggu dengan imej baru, Lofa akhirnya tampil berkongsi cerita tentang penghijrahannya dalam satu program di Radio Ikim FM. GUA pasti ramai yang sudah mendengar rakaman program ini, tetapi bagi anda yang belum berkesempatan mendengar apa yang diperkatakan oleh Lofa, di sini GUA petik beberapa fakta yang Lofa kongsikan.

Jelas pengacara Nona ini, dia sebenarnya merasakan hidupnya tidak lengkap biarpun sudah memiliki segalanya seperti kerjaya, kawan-kawan dan juga keluarga.

Neelofa Mohon Allah Kuatkan Semangat


"Mula tahun lepas apabila saya merasa ada yang tidak lengkap dalam hidup saya. Saya ada semua, kerjaya, kawan-kawan dan family. Tapi rasa tidak lengkap. Saya tidak menemui kebahagiaan. Jadi saya mula menghubungi rakan-rakan artis yang sudah menutup aurat seperti Natasha Hudson dan Catriona Ross. Saya juga hubungi Heliza Helmi dan katakan padanya saya nak dekatkan diri dengan ilmu-ilmu agama. Masa tu Heliza berada di Mekah dan saya minta dia doakan untuk saya.

Bila Heliza balik, saya pegi kelas-kelas agama Usrah Fitrah. Tapi memang banyak dugaan. Proses yang saya lalui sangat perlahan. Saya pergi kelas agama on and off. Saya tak pernah war-warkan pada publik yang saya pergi kelas agama sebab saya malu," cerita Lofa.

Dedah Lofa lagi, Nisfu Syaaban baru-baru ini dia bertekad untuk menjaga Sholat setiap waktu. Biarpun terlibat dengan penggambaran, dia tidak kisah jika perlu mengenakan mekap beberapa kali. Dia juga banyak berdoa kepada Allah supaya kuatkan semangat dan imannya. Ini kerana dia mahu menikmati kemanisan hidup seperti yang dirasai oleh orang -orang yang beriman.

Satu perkara yang menarik perhatian GUA ialah apabila Neelofa menceritakan bagaimana Allah S.W.T memberinya petunjuk ketika dia sedang berkira-kira untuk menutup aurat. Sebaik sahaja dia membuka tafsir Al-Quran yang ingin dibacanya, ayat yang terlihat kepadanya ialah surah An-Nur yang bercerita tentang aurat wanita.



Kredit foto:

www.naelofar.com

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers