Sesal Separuh Nyawa Luahan Hati Alyah

Sesal Separuh Nyawa Luahan Hati Alyah


Bekas pemenang Bintang RTM, Alyah kini tampil dengan single terbaru, ‘Sesal Separuh Nyawa’. Lagu tersebut merupakan ciptaan Alfie Tiga dan Aidil manakala liriknya pula hasil nukilan Alyah sendiri bersama dengan Shah Shamshiri. Meneliti bait-bait lirik lagu tersebut, kedengaran seperti keluhan kesal seorang insan yang bernama kekasih. Adakah lagu ini merupakan kisah hidup Alyah sendiri yang dizahirkannya menerusi nukilan lirik?

“Saya rasakan semua orang mempunyai kekesalan dalam hidup mereka. Apa yang dicoretkan oleh Shah Shamshiri dan saya dalam lagu ini pastinya ada kena mengena dengan semua orang. Saya akui, kisah lagu ini ada kena mengena dengan saya, tapi tidaklah 100 peratus. Lagipun, sebagai manusia biasa, saya kira semua orang pun pastinya akan rasa kekesalan yang mereka akan ingat sehingga kini,” kata pelantun lagu ‘Realiti Dewi’ ini.

Sesal Separuh Nyawa Luahan Hati Alyah


Muzik video 'Sesal Separuh Nyawa' juga sudah telah disiapkan. Jika dulu Alyah bekerjasama dengan Remy Ishak untuk lagu 'Kisah Hati', kali ini Alyah menampilkan pula pelakon Singapura yang semakin mendapat perhatian iaitu Hisyam Hamid. Agak-agaknya mengapa Alyah menampilkan aktor-aktor popular dalam muzik videonya?

Sesal Separuh Nyawa Luahan Hati Alyah


“Keputusan untuk memilih Hisyam bukan keputusan saya seorang diri. Saya mempunyai pihak pengurusan dan kami bekerja secara dalam kumpulan. Sebelum merakamkan muzik video, kami terlebih dahulu duduk berbincang dengan pengarah, Ghaz Abu Bakar dan tenaga produksi untuk menentukan apa yang bakal dipaparkan dalam muzik video,” ujar Alyah.

“Semestinya kami meneliti apa yang sedang menjadi trend dan apa yang sedang ‘in’ dengan situasi dunia hiburan sekarang untuk dimuatkan dalam muzik video. Jadi selepas kami berbincang, Hisyam menjadi pilihan. Memandangkan ini muzik video pertama yang menampilkan saya dengan imej berhijab, saya mahu memberikan yang terbaik kepada semua peminat di luar sana,” kata Alyah berkongsi cerita.

- See more at: http://www.gua.com.my/berita-artis/Sesal_Separuh_Nyawa_Luahan_Hati_Alyah.html#sthash.md426HRo.dpuf

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers