AC Mizal Yakin Tak Kecilkan Hati 4U2C

AC Mizal Yakin Tak Kecilkan Hati 4U2C


Pengacara TV Lelaki Popular Anugerah Bintang Popular 2013, Datuk AC Mizal memberitahu sambutan Ramadan dan Syawal tahun ini berbeza bagi dirinya dan keluarga kerana kehilangan bapanya, Allahyarham Datuk Zaini Md Hasim pada 29 Mac yang lalu.

“Sambutan Ramadan kali ini terasa lain bagi saya dan keluarga kerana baru sahaja kehilangan dia (bapa) pada penghujung Mac yang lalu. Sambutan Syawal juga pastinya tidak akan sama tanpa ayah,” jelas AC.

Ayah saya adalah seorang yang tegas, maklumlah dia merupakan bekas seorang anggota polis. Jadi untuk tahun ini, pertama kali kami sekeluarga akan berhari raya dengan menziarah dua pusara iaitu pusara ayah saya dan ayah mertua saya,” kongsi AC ketika ditemui di Majlis Pelancaran Album Havoc Raya dan Al Nuraa di Pusat Konvensyen TM, Lembah Pantai baru-baru ini.

AC Mizal Yakin Tak Kecilkan Hati 4U2C


Menerusi pelancaran album Havoc Raya, AC muncul bersama ahli baru kumpulan ForUToC (4U2C) mendendangkan lagu Gema Takbir Di Pagi Raya dalam album tersebut. Penubuhan semula kumpulan ForUToC adalah bukan sebagai pengganti kumpulan lamanya, sebaliknya ForUToC adalah sebuah projek khas yang diadakan sempena sambutan Syawal ini.

AC Mizal Yakin Tak Kecilkan Hati 4U2C


"Rakaman semula lagu itu bersama dengan anggota baru ForUToC adalah merupakan projek khas sempena Aidilfitri tahun ini. Ahli baru kumpulan ini yang merupakan pelawak-pelawak popular seperti Shuib dan Rahim daripada kumpulan Sepahtu, Ajak dari kumpulan Shiro dan Achey, Abam dan Fad dari kumpulan Bocey. Penubuhan semula kumpulan ini adalah untuk mengimbau memori dan mengubati kerinduan peminat-peminat terhadap kumpulan 4U2C,” jelas AC lagi.

Membuat keputusan untuk memilih mereka ketika melihat kebolehan mereka menyanyi sewaktu minggu muzikal pertandingan realiti Maharaja Lawak Mega 2013, AC mengakui yang versi baru lagu Gema Takbir Di Pagi Raya adalah hasil nyanyian pelawak-pelawak itu dan dia hanya menyanyikan bahagian rap lagu itu sahaja. AC juga menjelaskan yang ahli-ahli lama kumpulan 4U2C tidak akan berkecil hati dengan penubuhan semula kumpulan ini.

“Mereka semuanya sudah ada haluan hidup masing-masing. Cuma saya seorang sahaja yang sehingga kini masih aktif dalam bidang hiburan. Saya rasakan mereka tidak akan terasa dengan penubuhan kumpulan ini kerana mereka sudah ada komitmen lain,” ujar AC mengakhiri perbualan.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers