Zulin & Sherry Tak Sangka Terpilih

Zulin & Sherry Tak Sangka Terpilih


Zulin Aziz dan Sherry Al Hadad memberitahu pemilihan mereka sebagai pengacara Melodi adalah sesuatu yang cukup mengejutkan. Ia bagaikan angan-angan Mat Jenin menjadi kenyataan. Namun begitu, mereka mengakui masih baru dan menyedari hakikat yang bukan mudah untuk orang ramai menerima kehadiran orang baru.

“Walaupun kami telah dipanggil untuk menjadi pengacara jemputan selama tiga minggu menggantikan Zizan yang ke Jepun atas urusan kerja. Kami sama sekali tidak menyangka yang kami akan menggantikan tempat Zizan sebagai pengacara Melodi.

Zulin & Sherry Tak Sangka Terpilih


Kami masih lagi baru dan kami menyedari hakikat yang bukan semua orang boleh menerima benda baru. Namun tipulah jika saya kata tidak gembira apabila diambil menjadi pengacara Melodi kerana ia merupakan impian kami sejak kecil lagi. Perkara ini boleh dianggap seperti angan-angan Mat Jenin kami menjadi kenyataan,” kata Zulin ketika ditemui selepas siaran langsung Melodi bertempat di Studio B, Sri Pentas Persiaran Utama, Kuala Lumpur pada Ahad.

Zulin & Sherry Tak Sangka Terpilih


Manakala Sherry yang turut berada di samping Zulin mengakui perasaan gementar dan berdebar begitu terasa ketika episod memperkenalkan mereka sebagai pengacara kelmarin. Bagi Sherry setiap nama besar yang mengacarakan Melodi meletakkan penanda aras masing-masing yang mana dia dan Zulin masih lagi mencari stail penyampaian mereka sendiri.

“Antara cabarannya adalah untuk mewujudkan keserasian antara kami berdua dan Awal. Ini kerana saya dan Zulin sudah biasa dengan satu sama lain, tetapi pertama kali bergandingan dengan Awal atas dasar kerja.

Namun yang bagusnya adalah kami melakukan sesi latihan terlebih dahulu sebelum bersiaran secara langsung. Kami masih baru dan dalam proses untuk memperbaiki cara kami sebagai pengacara. Sejajar dengan pembaharuan yang dibuat oleh Melodi, kami juga mengambil pendekatan untuk menggunakan ‘role play’ sebagai cara penyampaian terbaru kami,” ujar Sherry ketika ditemui di majlis yang sama.

Zulin & Sherry Tak Sangka Terpilih


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers