Shah Iskandar Jarang Balik Kampung

Shah Iskandar Jarang Balik Kampung


Setelah meraih trofi Pelakon TV Lelaki Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013 baru-baru ini, perjalanan seni aktor asal Singapura, Shah Iskandar Mahfuz, 32 dilihat semakin lancar. Boleh dikatakan wajahnya sentiasa menghiasi kaca televisyen. 

Dengan perkembangan positif ini, adakah Shah mempunyai perancangan untuk memohon status penduduk tetap seperti yang dilakukan oleh teman-teman senegara yang lain iaitu Aaron Aziz dan Adi Putra?

“Kalau saya diberi status tersebut, saya anggap rezeki saya. Saya tidak kisah. Tetapi, buat masa ini, sejujurnya, saya mahu fokus dengan kerjaya saya sebagai seorang pelakon terlebih dahulu. Biar peminat-peminat di luar saya mengenali saya dan tahu hasil karya saya sebagai seorang pelakon. Saya mahu kekal dan dikenali dalam industri hiburan Malaysia berdasarkan bakat saya,” ujar pelakon teater ‘Projek Kahwin’ ini.

Shah Iskandar Jarang Balik Kampung


Mengulas mengenai persaingan dalam bidang lakonan yang saban hari menawarkan kehadiran wajah-wajah baru, pelakon drama bersiri ‘Jika Itu Takdirku’ percaya dengan aturan rezeki yang telah pun ditentukan oleh Tuhan. Shah juga menyatakan keinginan untuk mencuba watak lelaki buta dan psiko

 “Mengulas mengenai persaingan, saya kira itu adalah rezeki masing-masing. Peluang yang ada sama rata, jadi saya rasakan semuanya adalah aturan rezeki. Bercakap mengenai kerjaya saya pula, saya sendiri mahu perkembangan lakonan saya mempunyai graf dan mahu melakonkan banyak watak. Tidak selamanya saya mahu membawakan watak sebagai seorang pelajar kolej, saya mahu cuba membawa watak seorang buta atau psiko,” kata Shah ketika ditemui di Majlis Berbuka Puasa Bersama Warga Emas anjuran The Curve baru-baru ini.

Shah Iskandar Jarang Balik Kampung


Terkenang Ayah

Sempena kehadiran bulan Ramadan, Shah mengambil kesempatan melibatkan diri dalam program-program amal seperti Majlis Berbuka Puasa Bersama Warga Emas anjuran The Curve baru-baru ini. Shah mendedahkan dia terasa sayu apabila melibatkan diri dengan aktiviti seperti ini.

“Apabila melibatkan diri dengan aktiviti amal yang membabitkan warga emas, saya rasa sayu. Saya terkenang arwah saya sewaktu dia sakit. Saya juga terkenangkan ibu dan keluarga yang jauh di mata. Apabila saya terfikirkan mereka, sebenarnya saya tidak boleh buat apa-apa kerana jarak yang memisahkan. Saya hanya boleh terkenangkan mereka dan berdoa agar mereka semua sihat sejahtera sahaja.

Saya balik cuti ke Singapura pun sekali sekala dan apabila pulang ke sana, itu sahaja masa yang saya ada untuk keluarga kerana saya harus kembali merantau ke sini mencari rezeki. Jadi apabila saya mempunyai masa terluang bersama keluarga, saya amat menghargai momen-momen indah itu,” jelas pelakon drama ‘Teduhan Kasih’ ini.

 Bakal menyambut Hari Raya di Singapura selama sepuluh hari, Shah kini sedang giat menjalani penggambaran drama adaptasi novel ‘Dan Hati Pun Berkata’ di samping Uqasha Senrose, Syatilla Melvin dan Aidil Aziz bagi siaran RTM.



Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers