Usop Wilcha Tampil Bela Eina Azman Pasal Isu Tinggalkan Lokasi

Usop Wilcha Tampil Bela Eina Azman Pasal Isu Tinggalkan Lokasi

Usop Wilcha Tampil Bela Eina Azman Pasal Isu Tinggalkan Lokasi


Terpanggil kerana rasa prihatinnya terhadap masalah yang dialami pelakon baru Eina Azman, pelakon yang terkenal dengan panggilan Usop Wilcha atau nama sebenarnya Syed Mohamad Asri atau Shy8 tampil untuk membela aktres muda itu dengan menjadi perunding atau konsultan peribadinya.

Melalui HD SLR Media, syarikat yang ditubuhkan Usop Wilcha ini akan memberikan khidmat rundingan khusus buat artis jika terdapat sebarang perkara berkaitan korporat mahupun hal-hal lain yang berkenaan.

Semuanya tercetus setelah Eina Azman dan Usop yang keduanya merupakan pelakon bagi filem Zombi Kilang Biskut bersama-sama menyertai promosi filem di Johor Bahru.

Aktres ini yang baru sahaja pulang daripada Indonesia itu menceritakan pengalamannya menjayakan filem Kuntilanak Ciliwung.

“Memang Eina ada menceritakan masalah dia berkenaan isu ini dan sebagai rakan dalam bidang lakonan ini saya rasa ia sebahagian daripada tanggujawab untuk membantu Eina. Kenapa saya rasa demikian kerana sepanjang kami berlakon dalam Zombi Kilang Biskut, dia tidak pernah memberi masalah.

“Lagipun sudah menjadi undang-undang untuk diadakan kontrak di antara pelakon dan pihak produksi jika ada tawaran berlakon dan ia harus ditandatangi sebagai bukti ada persetujuan daripada semua aspek.

“Tetapi saya difahamkan tiada sebarang kontrak langsung. Apa jaminan untuk dia terus berada di sana dan berlakon dengan produksi itu? Apakah yang cuba dilakukan mereka dengan menyuruh Eina melakonkan babak-babak panas.

“Selain itu saya mendapat tahu bahawa Julia Ziegler yang juga telah menerima tawaran berlakon dalam Kuntilanak Ciliwung itu mahu memulangkan semula duit kepada penerbit, tetapi dia di dakwa melanggar kontrak.

“Sekarang pihak mereka tidak mahu melayan sebarang pertanyaan berkaitan status Eina dan hanya menyuruhnya menghubungi peguam mereka. Saya telah berpesan kepada Eina supaya tidak memberikan sebarang respon kepada mereka juga,” ujarnya panjang lebar sebagai perunding peribadi buat pelakon baru itu.

Pelakon dan juga bekas penyampai radio ini turut memberitahu bahawa mereka tidak mahu memperbesarkan isu ini kerana mahu menjaga baik hubungan dua hala.

Namun jika tiada sebarang penyelesaian ia harus ditamatkan dengan rundingan yang baik dan keduanya harus tampil membersihkan nama.

Melalui HD SLR Media, Usop akan mengaturkan satu sidang media bersedia bersemuka dengan penerbit filem itu untuk menyelesaikan isu ini secepat mungkin.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers