Qazem Nor Dan Elly Azman Kecewa Produksi Guna Alasan Stesen Tv Untuk Disingkirkan

Qazem Nor Dan Elly Azman Kecewa Produksi Guna Alasan Stesen Tv Untuk Disingkirkan

Qazem Nor Dan Elly Azman Kecewa Produksi Guna Alasan Stesen Tv Untuk Disingkirkan


Qazem Nor dan Elly Azman akui kecewa dengan tindakan beberapa produksi drama tempatan yang menyingkirkan nama mereka pada saat-saat akhir sebelum penggambaran dengan menggunakan alasan stesen TV menolak.

Qazem Nor, 41, berkata dia hairan bagaimana pihak produksi boleh menggunakan alasan yang sama iaitu nama mereka tidak dipersetujui pihak stesen walhal mereka baharu sahaja menerima tawaran dengan stesen televisyen yang sama.

“Sebenarnya, ini bukan perkara pertama kali ianya berlaku kepada diri saya tetapi sudah seringkali terjadi kepada saya dan kawan-kawan artis yang lain, sehingga sekarang ia menjadi seperti satu perkara biasa.

“Saya kecewa dengan sikap segelintir pihak produksi ini kerana ia menjejaskan periuk nasi kami apabila terpaksa menolak tawaran lain untuk fokus kepada drama tersebut sebaliknya disingkirkan di saat akhir,” katanya kepada murai.com.my yang ditemui bersama Elly pada satu sidang media yang dianjurkan Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan), di Plaza Damansara, petang semalam.

Tambah Qazem, produksi drama tempatan tidak melalui prosedur yang betul ketika membuat tawaran kepada pelakon menyebabkan perkara itu terjadi.

Sementara itu, bagi Elly Azman yang turut melalui perkara yang sama memberitahu dia tidak mahu kejadian yang sama berlaku kepada artislain kerana ia akan menjejaskan industri lakonan tempatan.

“Memang merugikan saya kerana bila produksi dah meminta saya untuk lock date saya automatic akan menolak job lain tapi bila saya disingkirkan di saat-saat akhir saya telah melepas kesemua job.

“Saya rasa perkara ini tidak patut berterusan kerana saya tidak mahu lebih ramai pelakon turut menerima nasib yang sama dengan saya,” luahnya.

Sementara itu, Presiden Persatuan Karyawan Malaysia, Datuk Freddie Fernandez akan mengadakan satu perbincangan dengan beberapa pihak dan persatuan penerbit bagi mencari penyelesaian masalah ini.

Katanya, satu kontrak ringkas akan dicadangkan untuk diguna pakai kepada semua ahli persatuan seandainya mendapat sesuatu tawaran.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers