Hafiz Teguk Kicap Campur Limau Nipis Sebelum Rakam Lagu

Malaysia, Hiburan, Artis Malaysia, Selebriti, Pelakon, Hafiz, Teguk, Kicap, Campur, Limau Nipis, Sebelum, Rakam, Lagu

- Kredit foo-foto Faisol Mustafa
- mD

Demi mahu menghasilkan yang terbaik sekaligus memberi kepuasan seratus peratus kepada sesiapa yang mendengar albumnya, penyanyi Hafiz Suip memberitahu ada beberapa cabaran besar yang terpaksa dilaluinya sepanjang tempoh rakaman albumnya yang diberi judul, Hafiz Suip 'Luahan Hati Anak Seni'.

Malaysia, Hiburan, Artis Malaysia, Selebriti, Pelakon, Hafiz, Teguk, Kicap, Campur, Limau Nipis, Sebelum, Rakam, Lagu



Terutamanya untuk memperdengarkan vokal yang kekal lunak dalam albumnya itu, Hafiz berkata dia terpaksa meminum kicap yang dicampur dengan air perahan limau nipis. Pengalaman tersebut dilalui sewaktu menjalani proses rakaman tiga buah lagu yang di jalankan di Indonesia.

Malaysia, Hiburan, Artis Malaysia, Selebriti, Pelakon, Hafiz, Teguk, Kicap, Campur, Limau Nipis, Sebelum, Rakam, Lagu


"Semasa proses rakaman di Indonesia, cuaca di sana sangat panas dan saya demam. Masa tu saya memang risau sangat, takut tak boleh nyanyi dengan baik. Mujur masa saya datang ke studio, salah seorang kru di studio tu suruh saya minum kicap bangau (kicap pekat) di campur dengan limau nipis. Allhamdulillah, berkesan dan saya dapat lakukan proses rakaman dengan lancar. Di sana, saya rakamkan tiga lagu iaitu Bahagiamu Deritaku dan video klipnya, single Patah Hati dan Hanya Ingin Kau Cinta, katanya kepada Malaysian Digest.com

Malaysia, Hiburan, Artis Malaysia, Selebriti, Pelakon, Hafiz, Teguk, Kicap, Campur, Limau Nipis, Sebelum, Rakam, Lagu


Hafiz ditemui pada majlis pelancaran album, Hafiz Suip 'Luahan Hati Anak Seni' bertempat di Wisma Bentley Music, The Curve, Damansara, petang semalam.

Dengan konsep 'mini magazine', mempertaruhkan sembilan lagu, menarik, album tersebut turut menapilkaan ramai komposer dan penulis lirik terkenal tanah aar dan Indonesia. Antaranya LY dan Baiduri, Kuncidemak, Ajai, Satriyaa Anggun serta Ajai.

Selain itu, Hafiz sendiri terlibat dalam penghasilan dua buah lagu iaitu Deklamasiku dan Mungkinkah. Malah dia mengaku kedua-dua lagu ciptaannya itu ada kaitan dengan pengalaman hidup dan kisah cintanya.

"Saya akui konsep album ini sikit sebanyak diinspirasikan dari majalah Glam Lelaki. Album ni mengandungi lagu-lagu tentang cinta dan sebenarnya adalah luahan hati saya sendiri tentang pengalaman hidup dan pengalaman pahit saya dalam bercinta.

"Dengan kemunculan album ini saya sekarang mahu dikenali sebagai Hafiz Suip. Selama empat tahun ini, banyak cabaran juga dengan beberapa kejayaan saya kecapi.

"Allhamdulillah apa yang saya dah capai setakat ini bukan lah kejayaan saya seorang malah banyak pihak yang memantu dan sentiasa menyokong termasuklah keluarga saya. Jadi saya gunakan nama Hafiz Suip kerana saya mahu bawa keluarga saya sekali sama-sama menikmati kejayaan saya", tutur anak kelahiran Kuching, Sarawak ini.

Impresif, sehingga hari ini bintang yang dilahirkan menerusi program realiti Akademi Fantasia (AF7) ini telah meraih 14 anugerah di persada muzik tanah air dan antarabangsa termasuk anugerah vokal terbaik tiga kali berturut-turut.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers