MasterChef Selebriti: Enot Terselamat, Tiada Penyingkiran


MasterChef Selebriti, Enot, Terselamat, Tiada, Penyingkiran, masterchef selebriti 2, splash_trending, artis malaysia, berita, gambar, berita terkini, hiburan, selebriti

KUALA LUMPUR, 20 MEI 2013: Tiada penyingkiran berlaku pada episod penyingkiran MasterChef Selebriti Malaysia 2 (MSM2) malam tadi meskipun pada awalnya dilakukan gimik bahawa Enot akan tersingkir.

Keputusan itu sekaligus bakal menyaksikan kesemua 12 selebriti yang tinggal akan bersaing dalam Cabaran Sajian Luar hari ini.

Terdahulu, empat selebriti terpaksa bersaing dalam Ujian Sajian Pantas iaitu Syura, Radhi OAG, Celina dan Enot sendiri selepas sajian mereka pada hari Sabtu dalam Cabaran Cipta Rasa gagal memikat juri.

Salah seorang daripadanya tidak dinilai langsung tetapi memasuki Pusingan Penyingkiran disebabkan kesilapan yang telah dilakukan semalam iaitu Radhi. Tindakannya menggunakan nasi daripada Cat Farish adalah satu kesalahan dan juri memutuskan Radhi memasuki Pusingan Penyingkiran serta merta.

Tema untuk UJian Sajian Pantas semalam ialah memasak belut. Satu bahan yang tidak pernah mereka gunakan dalam hidangan. Lebih menyukarkan adalah bagaimana hendak menyediakan belut tersebut. Keadaan fizikalnya yang licin dan bentuk yang menggelikan merupakan cabaran buat mereka hari ini.

Di akhir saingan, para juri memutuskan bahawa masakan Enot gagal mencapai standard yang dikehendaki mereka lalu diputuskan bahawa Enot akan tersingkir. Namun sewaktu ingin melangkah keluar, pintu gajah tidak dapat dibuka oleh Radhi yang mengiringi pemergian Enot kerana telah dikunci.

Para juri kemudian mengumumkan tiada penyingkiran sebagai kejutan buat mereka dan sekali gus membolehkan Enot untuk terus bersaing dalam MSM2.

12 selebriti bakal meneruskan cabaran mereka dalam MasterChef Selebriti Malaysia hari ini. Apakah warna pasukan yang akan diwakili oleh Michael Ang? Siapa pula ketua bagi pasukan lawan? Pasukan mana pula yang akan menang Cabaran Sajian Luar nanti? Saksikan MasterChef Selebriti Malaysia, Isnin, 9 malam di Astro Ria (104) & Mustika HD (134)

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers