Sekitar Hari Pertama Samsung 27th GDA


Sekitar, Hari, Pertama, Samsung, 27th, GDA, K-POP, Korea, Hiburan


KUALA LUMPUR, 16 JAN 2013: Anugerah Samsung 27th Golden Disk Awards (GDA) yang julung kalinya diadakan di Malaysia telah pun berlangsung semalam.

Majlis yang mengiktiraf perjalanan seni bintang-bintang Korea sepanjang tahun 2012 telah diadakan di Litar Antarabangsa Sepang menyaksikan kemunculan nama-nama besar K-Pop seperti SHINee, Super Junior, CN Blue, Kara dan ramai lagi artis.

Kumpulan CN Blue dan Kara sebagai pemenang kategori Artis K-Pop Pilihan Malaysia manakala Super Junior masih lagi mengekalkan takhta apabila mereka sekali lagi diberi kepercayaan untuk merangkul gelaran Album Sepanjang Tahun 27th GDA menerusi album Sexy, Free & Single.

Acara bermula sekitar jam 5 petang dimulakan dengan karpet merah disusuli sidang media bersama media dan wartawan tempatan.

Penganjuran GDA pada tahun ini menampakkan kelainan apabila pihak penerbit memilih untuk mengadakannya dengan berkonsepkan festival. Atas dasar itu, anugerah malam itu menampilkan kesemua pemenang kategori menyampaikan dua lagu popular masing-masing.

Pada bahagian pertama GDA telah menyampaikan 11 anugerah dengan dihadiri lebih 10,000 penonton yang bukan saja datang dari Malaysia tapi turut dipenuhi peminat K-Pop dari Indonesia, Singapura, Thailand dan Brunei.

Berikut adalah sebahagian foto-foto yang sempat dirakamkan jurufoto Murai yang membuat liputan hari pertama di sana.











Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers