Kedai mamak tak kena GST – Noh Omar

Kedai mamak tak kena GST – Noh Omar
Kenyataan yang dibuat oleh Noh itu menimbulkan kekecohan apabila penonton tidak berpuas hati dengan apa yang dikatakannya.

“Yang berhormat mungkin lah kot, nak makan hotel besar-besar mungkin lah kena GST, kalau setakat makan dekat kedai mamak mana kena GST,” demikian ayat yang keluar dari mulut Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor Datuk Seri Noh Omar terhadap Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli.

Kenyataan yang dibuat oleh Noh itu menyebabkan Forum Masa Depan Malaysia Ke Arah Wawasan 2020, Mampukah Kita? di Universiti Industri Selangor (Unisel) pada Rabu menjadi kecoh seketika.

Menyedari kenyataan itu menimbulkan kekecohan, Noh berjanji bahawa beliau akan memberikan kerjasama untuk mengambil tindakan terhadap restoran mamak yang mengenakan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) terhadap pelanggan.

“Baik. Saya akan beri kerjasama. Tolong bagi tahu dengan saya, saya berjanji… saya berjanji kepada saudara.

“Kalau ada mana-mana restoran yang tidak ada berdaftar dengan nombor pendaftaran GST, dia kenakan GST, saya berjanji saya akan pastikan kita akan ambil tindakan terhadap restoran itu.

“Lepas ini saudara boleh jumpa dengan saya, kita pergi sama-sama minum kedai itu dengan saya. Saya janji..saya pergi minum bawa kedai yang saudara katakan kenakan GST itu. Saya nak tengok,” katanya.

Sebelum itu, Noh yang juga Ahli Parlimen Tanjung Karang mempertahankan perlaksanaan GST oleh kerajaan

Menurutnya, kebanyakan pasaraya telah memaparkan barangan-barangan yang dikenakan GST.

“Pergi Giant, pergi supermarket..kan dia ada bagi yang mana kena GST, yang mana tidak ada GST. Dia dah asingkan yang berhormat. Jangan kata semua kena GST,” katanya.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers