Jakim dianugerah empat bintang pengurusan kewangan terbaik

Jakim dianugerah empat bintang pengurusan kewangan terbaik
Pengiktirafan itu sekaligus menidakkan tohmahan pihak tertentu kononnya agensi itu gagal mengurus peruntukan kewangan dan pentadbiran akaun yang baik.

Penganugerahan empat bintang Pengurusan Kewangan dan Akaun terbaik daripada Ketua Audit Negara buat empat tahun berturut-turut kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) membuktikan ia mempunyai tadbir urus akaun dan kewangan yang baik.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata, pengiktirafan itu sekaligus menidakkan tohmahan pihak tertentu kononnya agensi itu gagal mengurus peruntukan kewangan dan pentadbiran akaun yang baik.

“Lebih melucukan apabila ada segelintir yang mendokong aliran liberalisme dari kalangan bekas-bekas elit penjawat tertinggi kerajaan cuba mengelirukan rakyat dengan mendesak Jakim diaudit oleh Jabatan Audit Negara.

“Seolah-olah mereka ini tidak tahu atau pura-pura tidak tahu bahawa sebagai agensi kerajaan sudah tentu diaudit oleh Jabatan Audit Negara,” katanya dalam kenyataan.

Mengulas isu yang sama, beliau berkata, pengiktirafan yang diberikan amat membanggakan apatah lagi selaku agensi peneraju agenda memartabatkan Islam dalam negara.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers