Saya sudah jangka keputusan mahkamah – Anina

Saya sudah jangka keputusan mahkamah – Anina
Mahkamah Tinggi menangguhkan prosiding saman terhadap Najib dan
Rauf sementara menunggu keputusan permohonan
Najib membatalkan saman Anina itu.

Bekas ahli Wanita UMNO, Anina Saadudin berkata, dia sudah menjangkakan keputusan mahkamah membenarkan penangguhkan prosiding kes samannya terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak dan Datuk Ab Rauf Yusoh.

Katanya, dia menghormati keputusan mahkamah itu dan menunggu satu lagi keputusan 6 Oktober ini.

“Kami memang sudah menjangkakan beliau akan mendapat kebenaran permohonan penangguhan ini.

“Saya menghormati keputusan mahkamah,” respon Anina dalam satu pesanan ringkas kepada FMT.

Terdahulu, Makhamah Tinggi membenarkan penangguhan kes saman itu sementara menunggu keputusan permohonan Najib membatalkan saman yang difailkan oleh Anina.

Perkara itu dimaklumkan peguam Najib, Datuk Hafarizam Harun dan peguam Anina, Haniff Khatri Abdullah selepas mengadakan pertemuan dengan Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Zaki Wahab dalam kamar hakim.

“Zaki membenarkan penggantungan prosiding dalam tuntutan mahkamah sementara menunggu permohonan pembatalan oleh klien saya,” kata Hafarizam.

Hafarizam juga berkata, memandangkan permohonan penangguhan itu dibenarkan, Najib tidak perlu memfailkan pembelaannya kepada mahkamah.

Anina juga memfailkan satu lagi tuntutan di mahkamah terhadap Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dan Rauf kerana memecatnya sebagai ahli UMNO.

Kes itu akan disebut pada 9 Oktober ini.

Pada 28 Ogos lalu, Anina memfailkan saman terhadap Najib dan Rauf berkenaan derma RM2.6 bilion yang dimasukkan dalam akuan peribadi Najib.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers