Azmin nafi Rafizi dilucut jawatan

Azmin nafi Rafizi dilucut jawatan
Beliau mahu semua pihak berhenti menyebarkan berita fitnah kerana PKR tidak menghadapi sebarang perpecahan seperti yang didakwa.

Dakwaan Rafizi Ramli akan dilucutkan jawatan Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada mesyuarat khas Majlis Pimpinan Pusat (MPP), Ahad ini hanya fitnah.

Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali berkata, dakwaan itu tidak perlu dilayan kerana ia berunsur fitnah.

“Jangan layan spekulasi dan budaya fitnah. Disebabkan itu Dewan Diraja Selangor dan Kerajaan Negeri mengambil tindakan keras terhadap Abdul Rahim Thamby Chik yang melemparkan fitnah (terhadap Raja Muda Selangor, Tengku Amir Shah menganut agama Kristian).

” Hentikan budaya fitnah,” katanya pada sidang medianya selepas Majlis Pecah Tanah Projek Naik Taraf Masjid Zakaria di Gombak.

Azmin yang juga merupakan Menteri Besar Selangor berkata, PKR juga tidak mempunyai apa-apa masalah seperti dakwaan yang dibuat oleh sesetengah pihak.

Dakwaan tersebar bahawa sekumpulan pemimpin PKR mahukan Rafizi dilucutkan sebagai Setiausaha Agung disebabkan pertembungan dalaman berhubung penubuhan Pakatan Harapan.

Kumpulan itu menyalahkan Rafizi sebagai punca berlaku krisis dalaman dan menyebabkan PKR berpecah dua kumpulan.

Ahli MPP mendesak satu mesyuarat khas diadakan Ahad ini bagi membincangkan semula sokongan PKR terhadap penubuhan Pakatan Harapan yang meminggirkan Pas.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers