Hishammuddin pura-pura tidak faham titah Raja-Raja Melayu

Hishammuddin pura-pura tidak faham titah Raja-Raja Melayu
Hishammuddin perlu terima realiti sebenar maksud titah Raja-Raja Melayu walaupun pada masa sama beliau perlu mempertahankan sepupunya.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein didakwa berpura-pura tidak faham maksud Raja-Raja Melayu yang menggesa kerajaan mempercepat siasatan 1MDB.

Bekas Naib Ketua Pemuda UMNO Wangsa Maju, Shahbudin Hussin berkata, Hishammuddin yang beristerikan Kerabat Diraja Pahang sepatutnya lebih arif maksud tersirat di sebalik titah itu.

Katanya, walaupun kelihatan Hishammuddin mahu mempertahankan sepupunya, Datuk Seri Najib Tun Razak beliau tidak seharusnya menolak realiti sebenar yang ingin disampaikan Raja-Raja Melayu.

“Walaupun tidak disebut perkataan hilang kepercayaan terhadap tindak-tanduk Najib berhubung siasatan 1MDB dalam kenyataan itu, hakikatnya memang itulah maksud sebenarnya.

“Ia secara jelas bermaksud bahawa Raja-Raja Melayu kecewa dengan siasatan berkaitan 1MDB dan hilang kepercayaan dengan apa yang berlaku dalam rentetan penyiasatan sebelum ini, lalu membuat gesaan agar ia dapat diselesaikan dengan segera demi kepentingan rakyat dan negara.” tulisnya dalam entri terbarunya di shahbudindotcom.blogspot.my.

Katanya, penafian Hishammudin itu hanya memalukan dirinya sendiri kerana rakyat biasa pun faham dengan maksud tersirat yang disampaikan Raja-Raja Melayu.

Sebelum ini, Hishammuddin dilaporkan berkata, titah Raja-Raja Melayu supaya kerajaan menyelesaikan segera siasatan 1MDB telah disensasikan.

Hishammuddin berkata, dakwaan Raja-Raja Melayu sudah tidak percaya dengan kepimpinan Najib itu hanyalah spekulasi yang dibuat oleh pihak tidak bertanggungjawab.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers