Ujian DNA sah mayat Kevin Morais

Ujian DNA sah mayat Kevin Morais
Pemeriksaan ke atas mayat itu masih lagi diteruskan oleh pihak
Patologi HKL bagi tujuan untuk mengetahui punca kematian.

Mayat yang ditemui di dalam tong dram bersimen yang dicampak ke dalam longkang di USJ 1, Subang Jaya pada 16 September lepas disahkan Anthony Kevin Morais.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Zainuddin Ahmad berkata, pengesahan mengenai itu diperoleh melalui keputusan ujian asid deoksiribonukleik (DNA) yang dikeluarkan oleh pihak Hospital Kuala Lumpur (HKL).

“Walaupun keputusan ujian telah dikeluarkan, pemeriksaan ke atas mayat itu masih lagi diteruskan oleh pihak Patologi HKL bagi tujuan untuk mengetahui punca kematian,” katanya yang dipetik menerusi kenyataan.

Pada Jumaat lepas, pihak HKL telah mengambil sampel DNA daripada adik mangsa, Datuk Richard Morais.

DNA itu dibuat bagi membolehkan mayat Kevin dibawa keluar untuk urusan pengkebumian.

Dalam perkembangan sama, Zainuddin berkata, mayat mendiang Kevin akan diserahkan kepada keluarga dalam tempoh terdekat selepasai siasatan selesai.

Mengulas lanjut mengenai barang bukti yang dibuang di dalam Sungai Kuala Selangor, Zainuddin memberitahu, pencarian masih belum berhasil.

Beliau bagaimanapun tidak menyatakan tentang senjata yang digunakan suspek untuk membunuh Kevin.

“Usaha mencari senjata itu akan terus dipergiatkan di seluruh kawasan sungai oleh Jabatan Bomba dan Penyelamat serta bantuan daripada Jabatan Pertahanan Awam dan pasukan khas,” katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers