Polis minta henti spekuasi pembunuhan Zul Badak

Polis minta henti spekuasi pembunuhan Zul Badak
Polis turut menumpukan siasatan terhadap latar belakang Zul Badak sama ada
dia terlibat dengan mana-mana pertubuhan yang boleh dikaitkan dengan punca pembunuhannya

Polis masih memburu suspek yang bertanggungjawab dalam kes pembunuhan seorang penarik kereta dan pengawal keselamatan `Zul Badak’.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayan Pahang, Datuk Raja Shahrom Abdullah dalam berkata, kes sedang disiasat secara menyeluruh bagi mengenal pasti motif kejadian.

“Belum ada sebarang tangkapan dibuat pada masa ini dan kami sedang mengesan lokasi kereta jenis Proton Waja berwarna Perak yang digunakan suspek,” katanya dalam kenyataan.

Menurut Raja Shahrom, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Pahang telah melakukan bedah siasat ke atas mayat Zul Badak atau nama sebenarnya Arzurizan Abdul Rahman, 39, pada Sabtu.

Katanya, jenazah Allahyarham juga telah dituntut oleh ahli keluarganya untuk dikebumikan.

Dalam pada itu, Raja Shahrom menjelaskan pihaknya turut menumpukan siasatan mengenai latar belakang mangsa sama ada dia terlibat dalam mana-mana pertubuhan yang boleh dikaitkan dengan punca pembunuhannya.

Dia turut mengingatkan orang ramai supaya tidak menyebarkan sebarang spekulasi berhubung kes berkenaan kerana ia akan menjejaskan siasatan yang dijalankan.

Dalam kejadian pada jam 2.45 pagi Jumaat, mangsa yang berasal dari Felda Bukit Kuantan ditembak sebanyak tiga das dipercayai daripada selaras raifal jenis M16.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers