Tuduhan Kasanova, Tauke Jambu Tekad Saman Penulis Blog

Tuduhan Kasanova, Tauke Jambu Tekad Saman Penulis Blog


Sumber mStar Online

KUALA LUMPUR, 15 APRIL 2015: Tidak dapat menerima tuduhan yang mengatakan dia adalah pelawak kasanaova yang menjadi topik hangat industri hiburan kebelakangan ini, pelawak Tauke Jambu tekad untuk menyaman tiga penulis blog yang menuduh dia adalah individu pelawak tersebut.

Menerusi laporan mStar Online, Tauke berkata tuduhan tuduhan tersebut adalah keterlaluan sehingga menjejaskan pekerjaannya terutamanya sebagai penyampai di stesen radio ERA fm.

Tauke atau nama sebenarnya, Zamatul Amri Zakaria, 39, berkata dia benar-benar marah dengan tuduhan tersebut yang menyebabkan dia kini telah membuat laporan polis ke atas tiga penulis blog yang telah menulis cerita tidak benar tentang dirinya sedangkan dia sudah jelaskan bahawa dia bukan individu yang dimaksudkan itu.

Jelas Tauke kepada mStar Online lagi, setakat ini polis sudah membuat siasatan dan dia kini sedang dalam perbincangan dengan pihak Astro berhubung tindakan daripada sudut perundangan yang boleh diambil terhadap penulis-penulis blog itu.

Tauke sebelum ini telah pun tampil menjelaskan kepada pihak media bahawa dia adalah bukan pelawak yang dimaksudkan serta memberi kesan buruk terhadap program SATE kendaliannya di ERA FM.

Menurut Tauke, selama ini dia hanya mengambil tindakan berdiam diri sahaja tetapi kali ini tindakan mereka sudah melampau kerana ia turut menjejaskan stesen radio dan progam yang dikendalikan Tauke di ERA fm.

Tauke juga menjelaskan tindakannya ini adalah untuk membersihkan namanya semula dan memberitahu bahawa dia tiada kaitan dengan kontroversi tersebut

Tauke telah pun membuat laporan polis di Balai Polis Gombak kira-kira pukul 10 malam Isnin.

iskandarX: kalau nak saman kalau saman sekali perempuan yang buat sidang akhbar tu skali, dia punca segala fitnah nie tersebar, macam cilaka itu orang buat confrontpress tapi xbagi tau sapa skang nie dah camner dah jadi nie?  Apapun tindakan dan keputusan Taukey untuk buat saman memang is sokong sebab blog2 tu buat cerita yg tak betul.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers