Hairul Azreen Tangguh Pembedahan Ligamen Koyak

Hairul Azreen Tangguh Pembedahan Ligamen Koyak

Hairul Azreen Tangguh Pembedahan Ligamen Koyak


KUALA LUMPUR, 13 JUN 2014: Aktor drama Misiku Kuza, Hairul Azreen Idris terpaksa menangguhkan pembedahan ACL (Anterior Cruciate Ligament) di bahagian kakinya yang dikatakan ligamen koyak baru-baru ini.

“Ia berpunca ketika sesi pengambaran Mawar Merah Di Kundasang di ibu negara, ada satu ‘scene’ saya ‘frust’ saya sepak batu, lepas sepak terus sakit,”  katanya di hubungi Murai,

Menurutnya, penangguhan pembedahan terpaksa dibuat kerana ia akan menggangu jadual kerjanya dan dia perlu memberi komitmen sepenuhnya untuk drama  itu.

“Kalau saya lakukan pembedahan itu sekarang, untuk sembuh sepenuhnya ia mengambil masa 6 bulan untuk saya berehat, kerana itulah saya minta tangguh dengan doktor yang merawat saya,” katanya.

Kos pembedahan sekitar RM20 ribu, walaupun doktor pakar dari Hospital Prince Court menasihati dia agar segera lakukan pembedahan namun ia tidak dapat dipenuhi oleh Hairul.

“Insya Allah, saya akan buat pembedahan ini selepas Hari Raya Aidilfitri dan buat masa sekarang segala aktiviti lasak akan dihentikan serta merta.

Sebelum ini, dia juga sering menerima rawatan urut tradisional namun kesakitan yang dialaminya tidak dapat menyembuhkkannya seperti sedia kala.

Dari pihak murai, kami doakan yang terbaik untuk Hairul, supaya kesakitan yang dialaminya itu pulih, kalau boleh dengarlah nasihat doktor sebelum ia menjadi lebih parah.

iskandarX: Ligamen koyak? Uiihh sakit tuuu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers