Tauke Jambu: Bukan Saya Paparkan Resit Kasut Itu!

Tauke Jambu: Bukan Saya Paparkan Resit Kasut Itu!

Tauke Jambu: Bukan Saya Paparkan Resit Kasut Itu!


KUALA LUMPUR, 10 JUN 2014: Pelawak terkenal Tauke Jambu atau nama sebenar Zamatul Amri Zakaria, memberitahu wujud salah faham mengenai resit kasut sneakers ‘designers shoe’ yang dibelinya dengan nilai  lebih RM6,000.

“ Sebenarnya, kasut itu ditaja bukan saya beli, saya ambil gambar resit dan kongsi di ‘Whatsapp Group’ tapi adalah individu dalam ‘Group’ itu yang muat naik di laman sosial,” katanya di hubungi Murai.

Menurutnya, individu yang sebarkan itu  bukan kawan-kawannya yang sama berlakon mahupun berlawak, mereka adalah kawan-kawan di luar industrI.

“ Apa yang saya buat itu adalah perkara biasa tapi mungkin ada segelintir dari ‘Group’ itu yang mungkin rasa cemburu dan cuba menjatuhkan reputasi saya, “ katanya.

Murai turut bertanya, adakah Tauke akan siasat siapa dalang itu untuk diambil sebarang tindakan? Beliau hanya menjawab, ia tidak perlu dan hanya memaafkan sahaja kesalahan rakannya itu.

“Mungkin lepas ini saya akan lebih berhati-hati,  agar perkara sebegini tidak timbul lagi," katanya.

Tauke juga turut menjelaskan, kasut yang ditaja ini beliau ingin melaram untuk Hari Raya Aidilfitri akan datang. Beliau akui gemarkan sneakers itu dan berkemungkinan akan membelinya sendiri.

“ Sebelum ini saya tidak menitik beratkan imej permakaian kini, saya sudah mula berjinak-jinak belajar mengenai fesyen terbaru untuk digayakan di majlis rasmi atau tidak rasmi," katanya.

Sekarang ini, Tauke sedang sibuk berlakon Telemovie Simpul Raya arahan Adlin Aman Ramli yang akan disiarkan di Astro Warna di Aidilfitri nanti.

iskandarX: Suka hati la nak beli kasut harga satu juta pun yang nak dengki pehal kan?

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers