Jason Lo Mengaku Islam Tapi Mahu Gugurkan Status Di IC?

Jason Lo Mengaku Islam Tapi Mahu Gugurkan Status Di IC?

Jason Lo Mengaku Islam Tapi Mahu Gugurkan Status Di IC?


KUALA LUMPUR, 11 JUN 2014: Semakin hari semakin terang-terangan manusia mengutarakan pandangan mereka masing-masing dalam apa jua aspek sekali pun dan hal tersebut tidak dapat disangkal kerana ia merupakan hak asasi individu.

Yang terbaru Ketua Pegawai Eksekutif Tune Talk, Jason Lo yang juga merupakan seorang pemuzik menerusi akaun Twitternya mempersoal tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyerbu majlis perkahwinan Hindu yang didakwa pengantin perempuannya beragama Islam.

Ekoran daripada insiden tersebut, Jason Lo yang juga mengakui beragama Islam telah bersikap terbuka dimana secara lantangnya bersuara dengan cadangan menggugurkan status agama daripada Kad Pengenalan (IC).

Akibatnya, ada pihak yang meminta pandangan Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin (KJ) yang juga teman baik pemuzik itu berhubung dengan status tersebut.

Antara akaun Twiitter yang bersuara @irwanminhat "Saya tertanya-tanya siapa sebenarnya di belakang anda kerana secara berterusan mengeluarkan kenyataan anti Islam? Anda tidak peribadi, anda membenci orang Islam.

Jawapan dariapada Jason pula sekaligus memberitahu dia juga merupakan seorang muslim. "Wahai @irwanminhat, kenyataan anda lebih bersifat perkauman dan naif serta menunjukkan rasa tidak selamat. Adakah anda tahu mengapa? Saya seorang Muslim. Terkejut?"

Ditanya mengapa dia mencadangkan pengguguran status agama di MyKad, Lo berkata: "Kerana agama sepatutnya menjadi pilihan"

Bagi yang tidak tahu, Jason sendiri merupakan seorang penganut agama Islam kerana berkahwin dengan seorang wanita Islam. Bukan sekali ini sahaja dia bersuara dan Jason tidak bersendririan dalam hal ini.

Diandaikan status Jason itu ada kaitannya dengan beberapa kontroversi yang melibatkan agama Islam sebelum ini. Biarlah mereka yang mempunyai ilmu dan tahu bagi memperjelaskan segala kekusustan yang kian meruncing didalam komuniti kita.

Sebagai selebriti rasanya mereka harus menjadi contoh dan biarlah ia contoh yang baik.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers