Raja Azmi Dedah Solat Cukup 5 Waktu Selepas Berhijab

Raja Azmi Dedah Solat Cukup 5 Waktu Selepas Berhijab

Raja Azmi Dedah Solat Cukup 5 Waktu Selepas Berhijab


KUALA LUMPUR, 24 JUN 2014: Produser Raja Azmi Raja Sulaiman, 55, mendedahkan dia kini gembira dengan perubahannya selepas berhijab apabila dapat menunaikan solat lima waktu cukup satu hari.

Raja Azmi tanpa segan silu mengaku sebelum ini ibadah solatnya tidak pernah cukup dan dia merasakan kejayaan yang sangat besar kini apabila dapat melaksanakannya dengan sempurna.

“Perkara paling ketara yang saya dapat lihat kepada diri saya adalah saya kini sangat mudah melengkapkan solat lima waktu setiap hari berbanding sebelum ini.

“Kadang-kadang dulu saya akui memang suakr hendak melengkapkan 5 waktu dalam sehari tetapi kini sudah tidak lagi. Mungkin selepas berhijab iman dan semangat saya makin kuat kerana sduah berjanji dengan Allah.

“Malah saya sendiri merasakan ini sebagai satu kejayaan yang besar dalam hidup dan insyaAllah sempean Ramadan yang akan tiba saya mahu berpuasa penuh dan berterawih cukup sebulan,” katanya kepada murai.com.my ketika ditemui.

Raja Azmi mula berhijab pada Mei lalu dan kini sudah mengeluarkan tudung rekaannya sendiri bersama Variente.

Apabila ditanya bagaimana dia mendapat kekuatan untuk berhijrah, Raja Azmi memberitahu ianya datang dengan sendiri kerana Allah.

“Saya baca al-Quran dan membuat solat sunat serta solat Tahajud selama tiga hari tiga malam dan pada satu pagi, saya rasa terdetik untuk berhijab. Malah secara tiba-tiba saya buat keputusan untuk berhijab,” luahnya lagi.

iskandarX: Alhamdulillah... baru meletup lepas nie akak.Solat memberikan kita ketenangan, kekuatan serta pengaduan kita kepada hala yang sepatutnya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers