Patah Hati Salamiah Hassan Bikin Raja Azmi Menangis

Patah Hati Salamiah Hassan Bikin Raja Azmi Menangis

Patah Hati Salamiah Hassan Bikin Raja Azmi Menangis

Beberapa hari yang lalu, teman Murai Batu berkesempatan untuk menyaksikan Salamiah Hassan membuat latihan sempena konsert solo pertamanya iaitu Konsert Gelombang Salamiah Hassan di Istana Budaya pada 10, 11, 12 Januari 2014.

Wah wah wah! Khabarnya, hebat sungguh latihan tersebut. Sebabnya, Salamiah Hassan yang lebih mesra disapa sebagai Kak Anya bikin latihan tu macam bikin konsert.

Walaupun nyanyi 23 lagu dalam latihan tersebut, namun vokal Salamiah Hassan superb giler, dengar macam dalam album.

Satu lagi, di sebalik usia yang kini sudah berusia 62 tahun, vokalnya jugak masih kedengaran macam anak dara. Hah! Macam itulah hebatnya penangan Kak Anya.

Tak hairanlah mengapa ramai yang terpegun bila dengar Kak Anya menyanyi sewaktu membuat latihan tersebut.

Salah seorang daripadanya adalah Raja Azmi Raja Sulaiman yang juga merupakan produser Konsert Gelombang Salamiah Hassan.

Bukan setakat terpegun, Raja Azmi juga khabarnya turut mengalirkan air mata tatkala Kak Anya menyanyikan lagu asli Patah Hati yang merupakan salah satu tribute Salamiah Hassan buat ibunya, Sabariah Aziz - penyanyi lagu Melayu asli era 50-an.

Raja Azmi khabarnya tak dapat nak menahan sebak bila Kak Anya menyanyikan lagu itu sebab bukan setakat sedap tapi Kak Anya menyanyikan lagu itu penuh dengan perasaan.

Haaaa.... Kalau sesiapa yang tak mahu ketinggalan untuk menyaksikan Konsert Gelombang Salamiah Hassan, jangan datang ke Istana Budaya ya. Tiket-tiket berharga RM80 hingga RM350 di www.ticket2u.biz.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers