Bola Disko Gergasi Konsert Salamiah Hassan Pukau Ramai Penonton

Bola Disko Gergasi Konsert Salamiah Hassan Pukau Ramai Penonton

Bola Disko Gergasi Konsert Salamiah Hassan Pukau Ramai Penonton

Hari Rabu hari tu, Murai Batu tak berkesempatan nak pergi tengok malam prebiu Konsert Gelombang Salamiah Hassan kat Istana Budaya.

Tapi, Murai Batu diberitahu, ramai yang berpuas hati dengan persembahan yang ditonjolkan oleh Salamiah Hassan pada malam itu.

Bayangkanlah 23 lagu yang dipersembahkannya, tidak ada satu lagu pun yang pancit atau tersasar ke laut. Sudahlah tu, aksinya di atas pentas punyalah ligat. Dengan high heels lebih 5 inci ya dik non! Kau ada...

Pada usia yang bakal menjengah 63 tahun pada 10 Mei ini, Murai Batu terpaksa salute Salamiah Hassan sebab vokalnya masih maintain macam dulu. Bukan senang tau penyanyi yang usia macam dia, nak maintain macam tu.

Penyanyi baru pun ada yang nyanyi dua lagu dah semput. Memang tidak sia-sialah gelaran The Voice yang diberikan kepadanya itu.

Bercakap pasal Konsert Gelombang Salamiah Hassan yang bakal dipentaskan di Istana Budaya pada hari ini, esok dan Ahad, Murai Batu dengar, ramai jugak yang tak menyangka bahawa ianya sebuah produksi konsert yang berkualiti.

Diaorang ingat, konsert ni dibikin asal ambil jadik dan produksinya pulak cikai-cikai je. Bila diaorang datang tengok konsert tu, baru diaorang tau, konsert ni bukan calang-calang kualitinya. Pemuzik yang mengiringi pun dari kalangan mereka yang hebat-hebat.

Kalau dah pengarahnya, Pat Ibrahim, pengarah artistik, Raja Malek dan pengarah muzikal, Aubery Suwito, mestilah konsert ni ada standard. Sistem bunyi dan tatacahaya pun superb.

Murai batu dengar jugak ramai terpegun bila melihat bola disko gergasi keluar masa Salamiah Hassan bikin segmen lagu-lagu kelab malam dan jazznya.

Sebab bola disko gergasi itu nampak gah, lebih-lebih lagi bila terkena pantulan tatacahaya yang dijaga dengan cukup baik oleh orang-orang bertanggungjawab yang bekerja di belakang tabir.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers