Aesar Bersama Mangsa Tipu Dedah Penjenayah Syirik Yang Dikehendaki Polis!

Aesar Bersama Mangsa Tipu Dedah Penjenayah Syirik Yang Dikehendaki Polis!

Aesar Bersama Mangsa Tipu Dedah Penjenayah Syirik Yang Dikehendaki Polis!
Aesar Bersama Mangsa Tipu Dedah Penjenayah Syirik Yang Dikehendaki Polis!

Penyanyi dan komposer, Aesar Mustafa akhirnya mendedahkan secara terperinci punca dia dan sahabatnya yang juga seorang model, Aaron Yaacob yang ditipu seorang lelaki dengan melibatkan penipuan wang berjumlah lebih RM100,000.

Lebih eksklusif lagi, Aesar turut menyernarai nama-nama mangsa penipuan yang lain bersama jumlah wang yang telah diambil penipu yang sedang diburu pihak polis.

“Dulu dia pernah menipu ramai artis juga. Jadi tidak mustahil dia terus menipu orang lagi kerana dia kini masih belum dapat dikesan pihak penguasa. Sekarang dia masih lagi terlepas dan sedang bersembunyi.

“Banyak dia tipu saya dan kawan saya. Dia bukan saja melenyapkan wang sebaliknya menabur janji palsu. Projek studio kami ketika ini terbengkalai kerana dia menjadi orang tengah yang palsu kepada funder kami.

“Funder kami telah punmemberikan wang tersebut kepadanya tapi duit tersebut tidak sampai ke tangan kami. Apa yang ada hanyalah aduan daripada pihak tertentu mengenai projek ituyang tidak berbayar. Dia telah menipu funder kami sebanyak RM108,000,” katanya kepada murai.com.my.

Selain menipu Aesar dan funder projek studio tersebut, penipu ini juga sudah menipu ramai mangsa yang lain dalam masa yang sama dia menipu produser kepada artis berkumpulan Mega Boys.

“Kami memang sudah pun melaporkan hal ini kepada pihak polis. Kami berharap pihak polis dapat membantu menangkap penjenayah yang mengunakan ilmu syirik dalam menggelapkan wang kami semua.

“Saya berharap kepada artis yang lain agar berhati-hati dengan kelibat penjenayah dikehendaki ini kerana dia banyak menggunakan ilmu hitam untuk menjatuhkan mangsa. Antara mangsa penipuan ini adalah Ema, Din, Aaron, Harlida , Huda, Akmal dan Azlan.

“Mangsa bernama Huda telah lesap RM20,000 dan Akmal yang merupakan pelajar UniKL Miat ditipu RM18,000. Adzlan pula telah ditipu 4 buah Proton Saga yang kononnya dibuat untuk sewa,” jelasnya.

Menyambung penjelasan,setakat ini, ini saja nama mangsa yang diketahuinya. Pun begitu kami difahamkan masih ramai lagi ditipu mangsa.

“Nama penjenayah yang dikehendaki itu adalah Nor Azlini Hisham Bin Yunos. Dia berumur 38 tahun.Penipu ini selalu menggunakan kereta sewa dan bukannya kereta perniagaan yang didakwa.

“Kepada sesiapa yang dapat kesan penjenayah ini, anda diharapkan agar menghubungi pihak polis dengan segera,” ujarnya.

Difahamkan, penjenayah ini pernah ditangkap dan ditahan sebelum ini dengan melibatkan penipuan artis yang melibatkan selebriti seperti Waheeda. Dia kembali menipu mangsa awal tahun iniselepas tidak buat apa-apa jenayah pada tahun 2012.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers