Cinta baru Almy Nadia!

Malaysia, Hiburan, Artis Malaysia, Selebriti, Cinta, Baru, Almy Nadia


MARINA SAHABUDIN
20 Jun 2013

MESKIPUN wajahnya kini jarang menghiasi kaca televisyen namun ia bukan alasan dia dilupakan dalam industri ini.

Biarpun beberapa bulan lalu dia menjadi tumpuan media gara-gara dikaitkan dengan pertunangan aktor Fizz Fairuz, namun semuanya ditepis secara baik oleh pelakon yang pernah popular dengan drama Cinta Buat Emelda ini.

Mengakui lebih selesa fokus terhadap karier, anak dan bidang lakonan, Almy Nadia yang ditemui di majlis Anugerah Bintang Blokbuster 2013 lalu berkata, dia tidak mahu menoleh ke belakang lagi.

"Buat masa sekarang saya gembira begini dan apa yang berlaku tidak pernah membuatkan saya patah semangat," katanya yang kini jatuh cinta dengan bidang perniagaan.

Berkongsi mengenai cinta barunya itu, Almy berkata, idea itu lahir setelah sering menikmati karipap dan cucur badan hasil air tangan ibunya.

"Idea ini datang tiba-tiba sahaja, lagipun, karipap dan cucur badak ibu sangat sedap, rugilah jika saya tidak pasarkannya dengan lebih meluas.

"Jadi tanpa menunggu lebih lama, baik saya bertindak demi masa depan saya, anak dan keluarga," katanya tidak pernah merancang hendak berniaga sebelum ini.

Tambah pelakon berusia 27 tahun ini, buat masa sekarang dia hanya menyasarkan sekitar Pulau Pinang dan Kuala Lumpur bagi perniagaan Karipap dan Cucur Badak 'frozen' itu.

"Ia masih di peringkat awal, insya-ALLAH, jika mendapat sambutan hebat, saya akan pasarkan di tempat lain juga," katanya tidak mengabaikan anak angkatnya Nur Afrina Darwisya, 4 tahun meskipun sibuk dengan penggambaran dan perniagaan.

Pengorbanan besar

Bercerita mengenai anaknya, kata Almy, dia tetap meluangkan masa untuk Afrina dan sudah menjadi kemestian baginya setiap minggu melihat anaknya itu. Malah dia terpaksa berulang alik setiap hujung minggu dan itulah pengorbanan paling besar buat anaknya.

"Walaupun anak tinggal dengan ibu, tetapi saya tetap kena balik untuk melihatnya. Walau sibuk mana sekalipun saya tetap akan curi masa bertemu dengannya," katanya yang kini sedang sibuk menjalani penggambaran drama Roboh untuk RTM.

iskandarX: Almy Nadia lama tak balik kampung, round2 dalam flat is nie dah......

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers