Rahman Dahlan anggap pendedahan Charles Morais satu ‘wayang’

Rahman Dahlan anggap pendedahan Charles Morais satu ‘wayang’
Rahman Dahlan mempersoalkan sebab Charles menunggu sekian lama sebelum mendedahkan maklumat mengenai pemacu USB yang disifatkan sengaja dilakukan kebetulan pada waktu Perhimpunan Agung Umno (PAU) dilangsungkan.

Pendedahan pemacu USB milik Kevin Morais yang didakwa mengandungi keterangan tentang seorang personaliti politik kanan kerajaan hanyalah ‘wayang’.

Demikian kata Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan menerusi status yang dimuat naik di laman Twitter miliknya.

Beliau menulis, “Satu lagi wayang dengan skrip yang buruk dan pelakon yang sama-sama buruk” merujuk kepada pendedahan terbaharu oleh adik Timbalan Pendakwa Raya (TPR) yang dibunuh, Charles Suresh Morais, dalam Twitternya pada Khamis.

Dalam akuan bersumpah (SD) awam yang dibuat pada Rabu, Charles mendakwa, pembunuhan Kevin berhubung kait dengan kertas pertuduhan yang disediakan oleh TPR terhadap seorang pegawai kerajaan berpangkat tinggi yang didedahkan kepada Kevin semasa dia berkhidmat di Jabatan Peguam Negara (JPN).

Bagaimanapun, Rahman membalas tuduhan-tuduhan ini dengan berkata; “SPRM menyatakan kertas pertuduhan itu tidak berasas. Semua orang kecuali Charles tahu siasatan SRC masih berterusan. Bagaimana boleh ada kertas pertuduhan?”.

Beliau juga mempersoalkan sebab Charles menunggu sekian lama sebelum mendedahkan maklumat mengenai pemacu USB yang disifatkan sengaja dilakukan kebetulan pada waktu Perhimpunan Agung UMNO (PAU) yang dijangka berlangsung dari 8-12 Disember ini.

“Dakwaan yang tidak masuk akal oleh Charles Morais tentang pembunuhan yang muncul sekian lama selepas kejadian tetapi sebelum PAU UMNO. Tepat pada masanya!”. katanya.

Kevin diculik oleh beberapa lelaki pada 4 September yang lalu sewaktu sedang memandu ke tempat kerjanya di Putrajaya dari kediamannya.

Kereta miliknya kemudian ditemui terbakar dan ditinggalkan di sebuah ladang kelapa sawit.
Mayat Kevin pula ditemui disimen dan disumbat ke dalam drum minyak, dijumpai pada 16 September.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers