Lim Kok Wing, Paul Stadlen tidak terima gaji dan elaun

Lim Kok Wing, Paul Stadlen tidak terima gaji dan elaun
Lim Kok Wing dipercayai bertanggungjawab menjalankan kempen politik sepenuhnya untuk Najib yang yang kini berdepan dengan pelbagai cabaran terutama kritikan daripada Mahathir dan isu 1MDB.


Bekas Penasihat Khas Program kepada Perdana Menteri, Tan Sri Dr Lim Kok Wing dan perunding perhubungan awam, Paul Stadlen tidak menerima sebarang gaji dan elaun sepanjang tempoh tugas.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said mengesahkan Lim Kok Wing tidak diberikan sebarang gaji sepanjang menjawat jawatan penyelaras program khas kepada Perdana Menteri.

“Selaku seorang bukan kakitangan kerajaan, Paul Stadlen pula tidak diberikan sebarang elaun dan gaji oleh kerajaan,” katanya dalam satu jawapan bertulis.

Azalina berkata demikian menjawab pertanyaan Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng yang memintanya menyatakan tentang jenis tugas yang dikendalikan oleh Lim Kok Wing dan Paul Stadlen selain gaji dan elaun yang diterima oleh mereka sebelum meletakkan jawatan.

Stadlen adalah bekas ketua cawangan Kuala Lumpur bagi firma perhubungan awam antarabangsa, Apco Worldwide.

Beliau juga dikatakan salah seorang daripada pasukan komunikasi Pejabat Perdana Menteri.

Manakala, Lim Kok Wing dipercayai bertanggungjawab menjalankan kempen politik sepenuhnya untuk Najib yang yang kini berdepan dengan pelbagai cabaran terutama kritikan daripada bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan isu 1MDB.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers