UMNO tidak terjejas tanpa Saifuddin – Syed Ali

UMNO tidak terjejas tanpa Saifuddin – Syed Ali
Saifuddin dikatakann hanya inginkan jawatan di dalam PKR selain berhasrat untuk menjadi calon pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.

Tindakan bekas Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Saifuddin Abdullah yang menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak merugikan UMNO malah tidak memberi kesan langsung kepada parti itu.

Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata, tindakan bekas Ahli Parlimen Temerloh itu tidak mengejutkan kerana sebelum ini sudah menampakkan tanda-tanda awal akan meninggalkan parti itu.

“Dah boleh tahu dia (Saifuddin) akan keluar, awal-awal kita dah nampak gerak geri yang dia akan pergi ke pihak pembangkang.

“Semasa dia menjadi Timbalan Menteri Pengajian Tinggi pun kita sudah nampak. Bagi saya UMNO tidak kehilangan apa-apa kerana dia tidak pernah menyumbang apa-apa untuk kita,” ujarnya.

Sewaktu dihubungi Free Malaysia Today, Syed Ali mendakwa tindakan Saifuddin yang keluar dari UMNO dan menyertai PKR hanyalah kerana beliau inginkan jawatan di dalam PKR selain berhasrat untuk menjadi calon pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.

“Beliau beranggapan BN akan kalah pada PRU14, sebab itu dia nak lompat jadi ahli PKR, nak jadi calon. Kerana dia tahu jika bersama UMNO, beliau tidak akan dapat. Ini orang yang gilakan jawatan,” katanya.

Sebelum ini, Saifuddin berkata, PKR menjadi pilihannya kerana parti itu bersifat pelbagai kaum, sederhana dan terbuka.

Beliau juga berkata akan meletak jawatan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Gerakan Kesederhanaan Global (GMM) sebaik sahaja pengerusinya, Tan Sri Razali Ismail kembali dari luar negara.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers