PAS - Kadar baru tol hadiah buat rakyat Terengganu

PAS - Kadar baru tol hadiah buat rakyat Terengganu
Fasa kedua kutipan tol bagi LPT2 akan bermula selepas September.

Rakyat Terengganu bakal menerima hadiah baru apabila apabila Kutipan tol bagi Lebuhraya Pantai Timur (LPT2) akan bermula selepas September menjadi hadiah baru kepada rakyat Terengganu.

Sindiran itu dibuat Ketua Penerangan Pas Terengganu, Mohd Nor Hamzah dalam reaksinya terhadap kenaikan tol yang bermula pada hari ini.

Jelasnya lagi, pengumuman yang dibuat pada awal minggu ini adalah siri pengingkaran janji Barisan Nasional (BN) terhadap ikrar yang dibuatnya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lalu.

Katanya lagi, apa yang berlaku menambahkan lagi beban yang ditanggung rakyat yang telah berdepan dengan pelbagai kesulitan ekoran kenaikan harga minyak dan bahan api.

“Apatah lagi kenyataan Menteri Besar (Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman) dalam Sidang Dun, Mei lalu, yang memaklumkan kutipan tol LPT2 akan bermula selepas September. Saya yakin rakyat Terengganu akan dihadiahkan dengan kadar tol baru.

“Ia menambah lagi keperitan rakyat kerana baru minggu lepas, kerajaan umum kenaikan harga minyak, walaupun harga minyak di pasaran dunia hanya berlegar di bawah USD50 sebarrel,” katanya yang dipetik Sinar Harian.

Jelasnya lagi, kerajaan menaikkan harga bahan api mengikut harga pasaran semasa harga minyak dunia tinggi, namun ketika harga minyak dunia turun, kerajaan menggunakan alasan nilai ringgit pula jatuh.

“Persoalan sekarang, kenapa RM jatuh? Apa penyebab utama? Mungkin faktor kenaikan harga

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers