Saifuddin Abdullah sertai PKR?

Saifuddin Abdullah sertai PKR?
PKR akan mengumumkan penyertaan pemimpin UMNO ke dalam parti itu pada Khamis.

Bekas Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang juga bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah didakwa bakal menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Beliau didakwa akan mengumumkan menyertai PKR pada Khamis.

Dakwaan kemasukkan bekas Ahli Parlimen Temerloh itu ke dalam PKR tersebar meluas di laman sosial dan applikasi WhatsApps.

Bagaimanapun terdapat percanggahan maklumat dalam mesej yang disebarkan itu sekaligus membuktikan dakwaan berita itu meragukan.

Mengikut jemputan yang dihantar kepada media, PKR mengadakan sidang akhbar bagi mengumumkan penyertai bekas pemimpin UMNO ke dalam parti itu di Ibu Pejabat PKR di Tropicana.

Manakala maklumat yang disebarkan menerusi WhatsApps pula mendakwa pengumuman penyertaan Saifuddin ke dalam PKR akan diadakan di Bangunan Manulife Damansara Height.

Safiuddin bagaimanapun telah menafikan akan menyertai PKR.

“Tidak, saya tidak (menyertai PKR). Terima Kasih.” tulis Saifuddin menerusi WhatsApps seperti dilaporkan Astro Awani.

Saifuddin baru-baru ini diberi surat tunjuk oleh UMNO kerana menghadiri Sidang Meja Bulat anjuran pembangkang bagi membincangkan penubuhan Pakatan Harapan.

Beliau mempertahankan kehadirannya kerana mewakili pertubuhan bukan kerajaan (NGO) iaitu Akademi Belia bukan atas kapasiti politik.

Saifuddin sering membuat kenyataan yang bertentangan dengan pendirian parti dan pemerhati politik menjangkakan hayatnya bersama UMNO tidak kekal lama.

Sementara itu, pengumuman penyertaan bekas pemimpin UMNO ke dalam PKR akan dihadiri Presiden, PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah dan Timbalan Presiden, Mohamed Azmin Ali pada jam 12 tengahari.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers