Penyokong Pahang diminta elak kecoh temu JDT di Larkin

Penyokong Pahang diminta elak kecoh temu JDT di Larkin

RAUB: Penyokong skuad Pahang diminta tidak mencetuskan kekecohan ketika memberi sokongan kepada pasukan pada perlawanan Sumbangsih merebut Piala Sultan Ahmad Shah menentang Johor Darul Ta'zim (JDT) di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, malam esok.

Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Pahang (PBNP) Tengku Abdul Rahman Sultan Ahmad Shah berkata penyokong skuad Tok Gajah perlu menunjukkan contoh baik serta tidak emosional dan terikut-ikut mencetuskan kekecohan, yang sering berlaku sejak akhir-akhir ini.

"Seperti biasa apabila kita pergi menyokong di tempat lawan kita harus menghormati tuan rumah dan kalau mereka tidak menghormati tetamu, kita jangan terikut-ikut, kita kena jadi lebih baik bersabar, rasional dan jaga kelakuan kita.

"Umpamanya, pada tahun lalu penonton menunjukkan satu contoh yang baik apabila berkunjung ke Kedah dan apabila Kedah bertandang ke Pahang, kita sama-sama mempunyai semangat kesukanan yang tinggi," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis penyampaian bantuan kepada pelajar beberapa buah sekolah daerah Raub, di sini hari ini.

Turut hadir, Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Dong, Datuk Seri Shahirudin Ab Moin dan ADUN Batu Talam Datuk Aziz Mat Kiram.

Sementara itu, Tengku Abdul Rahman berkata PBNP menaruh keyakinan sepenuhnya terhadap kemampuan Zainal Abidin Hassan dalam membimbing pasukan Tok Gajah pada musim ini.

Katanya, beliau berpuas hati dengan persediaan yang dilakukan oleh Pahang bagi menghadapi saingan Liga Malaysia (Liga-M) musim ini, termasuk untuk berdepan JDT esok.

"Saya yakin pasukan kita akan bermain bermati-matian dan dari segi latihan saya memang serahkan segalanya kepada Zainal dan penolong jurulatih," katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers