Pengarah Penyelesaian Microsoft Dynamics Asia, John Chan. - Foto Halim Salleh
KUALA LUMPUR: Sudah tiba masa untuk perusahaan kecil dan sederhana (PKS) menukar kaedah mengurus kecekapan perniagaan daripada penggunaan kertas kerja kepada versi dalam talian Dynamics Customer Relation Management (CRM) untuk menyimpan rekod pelanggan.
Pengarah Penyelesaian Microsoft Dynamics Asia, John Chan berkata versi CRM dalam talian bagi perniagaan ini menyediakan penyelesaian lengkap untuk pengurusan pelanggan dan pemasaran di samping mempermudah syarikat dalam memuktamadkan lebih banyak perjanjian.
"Sebab utama perniagaan perlu mendapatkan sistem CRM ialah ketidakcekapan proses manual dalam menyimpan rekod pelanggan," katanya dalam taklimat media mengenai 'Mempertingkat Pengalaman dan Penglibatan Pelanggan dalam Dunia Digital Baharu', di sini hari ini.
Versi dalam talian CRM Microsoft yang dilancarkan pada Disember 2014 boleh dimuat turun dalam 'cloud' dan diguna untuk menguruskan interaksi syarikat dengan pelanggan, katanya.
"Ia menggembleng aspek seperti pemasaran, pengurusan pasukan jualan, sokongan pelanggan dan fungsi e-dagang.
"Kami yakin ia akan menarik banyak perhatian daripada pasaran penyelesaian Malaysia," katanya.
Microsoft mempunyai 45,000 pelanggan di seluruh dunia dan 40,000 daripadanya menggunakan penyelesaian CRM, katanya.
Harga penyelesaian CRM ialah AS$15 sebulan bagi yang baharu belajar dan AS$65 untuk profesional. - BERNAMA
Comments
Post a Comment
Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my
Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.